نیوز سیتی!
18 فروردین 1402 - 12:04

توزیع آب کشاورزی در بین بهره‌برداران هدفمند می‌شود

اردبیل- فرماندار اردبیل گفت: توزیع آب کشاورزی در بین بهره برداران این حوزه باید هدفمند و به صورت عادلانه انجام شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمحمد اعتماد اعجازی صبح جمعه در بازدید از منابع آبی اردبیل و نشست با تعدادی از کشاورزان منطقه اظهار کرد: توزیع عادلانه آب در بین کشاورزان شهرستان اردبیل اولویت اساسی است و در این زمینه باید دستگاه‌های مربوطه برنامه ریزی منسجم و عملی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه حرکت به سمت کشت محصولات کم آب بر سیاست اصلی جهاد کشاورزی است، خاطرنشان کرد: مدیریت توزیع آب کشاورزی در بین کشاورزان باید به صورت هدفمند انجام شود تا شاهد اختلافات کشاورزان در حوزه آب نباشیم.

فرماندار اردبیل از اجرای طرح الگوی کشت در شهرستان اردبیل برای مدیریت مصرف آب و افزایش تولید خبر داد و گفت: این طرح در شهرستان اردبیل اجرا شده است که امیدواریم شاهد نتایج سودمند اجرای آن در اردبیل باشیم.

اعتماد اعجازی بیان کرد: کشت محصولات کم آب بر برای مدیریت مصرف آب در شهرستان مبنای کار است تا از بحران آب در شهرستان پیشگیری شود.

وی تصریح کرد: امسال در کشت سیب زمینی شهرستان مدیریت شده و ۱۵ هزار هکتار از اراضی شهرستان به کشت سیب زمینی رفته است.

فرماندار اردبیل افزود: از این میزان کشت سیب زمینی بالغ بر ۱۲ هزار هکتار تحت پوشش آبیاری نوین قرار گرفته و در مقیاس استانی نیز حدود ۸۰ درصد اراضی سیب زمینی استان تحت پوشش آبیاری نوین قرار گرفته است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1132901

مهمترین اخبار ایران و جهان: