نیوز سیتی!
26 فروردین 1402 - 14:22

وضعیت نامطلوب مقاوم سازی خانه هادر برخی شهرستان های خراسان جنوبی

بیرجند-استاندار خراسان جنوبی گفت: هر چند میانگین مقاوم سازی خانه‌ها در خراسان جنوبی از میانگین کشوری بالاتر و حدود ۵۵ درصد است ولی در برخی شهرستان‌ها وضعیت خوبی نداریم.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد قناعت صبح شنبه در دیدار با مدیرکل و کارکنان بنیاد مسکن خراسان جنوبی اظهار کرد: استان در طرح نهضت ملی مسکن در مجموع رتبه سوم کشور را به دست آورده است.

استاندار خراسان جنوبی بیان‌کرد: این نکته به معنای آن نیست که مردم در طرح نهضت ملی مسکن هیچ مشکلی ندارند بلکه در موضوعاتی چون تسهیلات، حق بیمه کارگری، پروانه ساختمانی و … با مواردی رو به رو هستند.

قناعت با تأکید بر اینکه در مورد تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن خراسان‌جنوبی باید در سطح ملی یک بازنگری صورت گرفته و به همان ۱۸ درصد برگردد، ادامه داد: باید نهایت تلاش خود را برای رفع موانع خانه دار شدن مردم انجام دهیم.

وی در زمینه مقاوم سازی خانه‌ها در خراسان جنوبی افزود: هر چند میانگین مقاوم سازی خانه‌ها در خراسان جنوبی از میانگین کشوری بالاتر و حدود ۵۵ درصد است ولی در برخی شهرستان‌ها وضعیت خوبی نداریم که در این زمینه باید تدبیری صورت گیرد.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه میانگین مقاوم سازی خانه‌ها در برخی از شهرستان‌های خراسان جنوبی ۳۲- ۳۳ درصد است، گفت: باید با کار رسانه‌ای و …از مردم بخواهیم با توجه به ظرفیتی که در اعطای تسهیلات برای مقاوم سازی خانه‌ها وجود دارد نسبت به این امر اقدام کنند.

قناعت همچنین نسبت به کمک ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومانی به حساب ۱۰۰ امام قول مساعد داد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1151101

مهمترین اخبار ایران و جهان: