نیوز سیتی!
29 فروردین 1402 - 09:59

وزیر نفت: در ایام نوروز هیچ جایگاه سوختی با کمبود بنزین مواجه نشد

وزیر نفت با اشاره به افزایش مصرف سوخت در روزهای پایانی سال گذشته تصریح کرد: در حالی که در برخی روزها مصرف بنزین به بیش از۱۴۰ میلیون لیتر در روز رسید ولی هیچ جایگاه سوختی با کمبود بنزین مواجه نشد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، جواد اوجی وزیر نفت امروز سه شنبه ۲۹ فروردین برای ارائه توضیحات لازم برای بررسی گزارش کمیسیون انرژی در مورد عملکرد وزارت نفت در تعرفه گذاری گاز مشترکان خانگی مطابق با مفاد تکلیفی بند ک تبصره ۱۵ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ در مجلس حضور یافت.

اوجی گفت: برخلاف عدم سرمایه گذاری کافی در دوره های گذشته برای توسعه صنعت نفت و گاز با توکل بر خداوند متعال توانستیم زمستان سال گذشته را بدون قطع گازخانگی و و خاموشی پشت سر بگذاریم. برخلاف افزایش قابل توجه مصرف بنزین در کشور موفق شدیم سوخت مورد نیاز مردم را در ایام پایانی سال گذشته تامین کنیم در حالی که در برخی روزها مصرف بنزین به بیش از۱۴۰ میلیون لیتر در روز رسید ولی هیچ جایگاه سوختی با کمبود بنزین مواجه نشد.

وی افزود: دشمن برنامه ریزی کرده بود با جنگ ترکیبی و ایجاد چالش در تامین انرژی زمینه گسترش نارضایتی عمومی را فراهم کند که به لطف خدا خنثی شد.

وزیر نفت تصریح کرد: در بند م تبصره قانون بودجه سال گذشته دولت مکلف به اصلاح الگوی مصرف انرژی شد، همچنین مقرر شد تعرفه های گاز خانگی اصلاح شود. وزارت نفت در اردیبهشت ۱۴۰۱ قبل از موعد مقرر پیش نویس آیین‌نامه اجرایی بندهای مذکور را تهیه کرد. دولت نیز با توجه به مصلحت های اقتصادی و اجتماعی کشور آیین نامه مذکور را مصوب و ابلاغ کرد.

اوجی گفت: تعرفه بخش خانگی در ۱۲ پله مصرف و 5 پله آب و هوایی تدوین شده است، وزارت نفت نیز با استفاده از رسانه ها جهت آگاهی مشترکین گام برداشت. باید توجه داشت الگوی مصرف گاز ترکیبی از دو روش مهندسی و توزیع فراوانی صورت حساب ها در سال ۱۴۰۰ تعیین گردید.

در حال تکمیل...

منبع: فارس
شناسه خبر: 1156845

مهمترین اخبار ایران و جهان: