نیوز سیتی!
01 اردیبهشت 1402 - 18:56

بارندگی‌های رگباری در روزهای شنبه و یکشنبه آینده

مشهد - کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی از بارندگی‌های رگباری همراه با رعد و برق در روزهای آینده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، زهرا عنایتی با اشاره به بارندگی شدید روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده اظهار کرد: با گذر امواج میانی جو و افزایش ناپایداری، به تدریج بر ابرناکی هوا افزوده می‌شود که در پی آن بارندگی‌های رگباری توأم با رعد و برق در ارتفاعات و برخی مناطق غربی و نوار جنوبی به ویژه شمال غرب استان رخ خواهد داد.

وی افزود: روند افزایش دما تا فردا شنبه در استان خراسان رضوی ادامه دارد اما روز یکشنبه به طور موقت کاهش ۲ تا پنج درجه‌ای دمای هوا به ویژه کاهش دمای روزانه پیش‌بینی می‌شود. همچنین از فردا شنبه تا اواخر هفته آینده نیز افزایش سرعت وزش باد در استان پیش‌بینی می‌شود که در نواحی بادخیز گاهی وزش باد، شدید و توأم با گرد و خاک خواهد بود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای مشهد بین ۹ تا ۲۵ درجه سلسیوس بالای صفر در نوسان بود و بیشینه دمای هوای امروز مشهد ۲۹ درجه سلسیوس و کمینه دمای هوای امشب مشهد به ۱۳ درجه سلسیوس می‌رسد.

عنایتی افزود: قوچان با کمینه دمای هوای چهار درجه سلسیوس و بردسکن با بیشینه دمای هوای ۳۰ درجه سلسیوس به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین شهرهای خراسان رضوی طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند. همچنین طی این بازه زمانی بیشترین شدت وزش باد از شهرستان بردسکن با ۴۷ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1163501

مهمترین اخبار ایران و جهان: