نیوز سیتی!
27 فروردین 1402 - 16:07

استقرار نظام پیشنهادات، از مکانیسم‌های اساسی مدیریت مشارکتی است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان، موفقیت هر سازمانی را در گرو مدیریت مشارکتی دانست و گفت: مشارکت تک‌تک افراد سازمان در مدیریت، از طریق مکانیسم‌های مدیریت مشارکتی اتفاق می‌افتد و یکی از مکانیسم‌های اساسی در این زمینه، استقرار نظام پیشنهادات است.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حسن بختیاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در جشنواره تجلیل از برترین‌های مدیریت دانش و نظام پیشنهادات سال ۱۴۰۱، که ظهر امروز در مرکز همایش‌های بین‌المللی روزبه برگزار شد، اظهار کرد: نظام پیشنهادات می‌تواند مدیریت مشارکتی را به صورت عملیاتی به منصه ظهور برساند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان افزود: در دانشگاه علوم پزشکی زنجان، پیشنهادات سال ۱۴۰۱ توسط دبیرخانه نظام پیشنهادات جمع‌آوری شده و قطعا بر اساس اثراتی که در سیستم دارد، ارزیابی و در هیدت رئیسه مطرح خواهد شد.

وی دانش و نیروی انسانی را مهم‌ترین سرمایه‌های هر سازمانی عنوان کرد و افزود: هر سازمانی که علم و دانش به روزتر و قوی‌تری داشته باشد و از نیروی انسانی خلاق و متفکری که مجری و انتقال دهنده‌ این دانش است، برخوردار باشد پیشرفت بیشتری خواهد داشت.

بختیاری تصریح کرد: سازمانی که از دانش و نیروی انسانی دانشمند، بی‌بهره باشد، حتی با برخورداری از بهترین و بیشترین امکانات نیز راه به جایی نمی‌برد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان، با بیان اینکه این موضوع در بند ۱۶ سیاست‌های کلی نظام اداری، ابلاغی مقام معظم رهبری، مورد تاکید قرار گرفته و از سال ۹۹ توسط وزارت بهداشت به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ابلاغ شده است، افزود: مسئله‌یابی و چاره‌جویی توسط نیروی انسانی دانشمند و استقرار نظام پیشنهادات باعث می‌شود هر سیستمی به صورت پویا از مشکلات خود آگاه شود و برای رفع آن اقدام کند.

وی با اشاره به گستردگی فعالیت‌های‌دانشگاه‌ علوم پزشکی در حیطه‌های مختلف اعم از آموزش، پژوهش، بهداشت، درمان، غذا و دارو، فوریت‌های پزشکی و سایر حوزه‌ها، ادامه داد: گستردگی این مجموعه، نیاز به دانش قوی و به روز را در آن نسبت به سایر سازمان‌ها، بیشتر می‌کند.

بختیاری هماهنگی بین واحدها را برای پیشبرد مجموعه دانشگاه بسیار مهم توصیف کرد و گفت: کارکنان واحدهای مختلف که صرفا در صدد حفظ وضع موجود نیستند و دغدغه‌ تعالی دستگاه را دارند و در این راستا پیشنهادات خود را مطرح کرده و باعث ارتقای مجموعه می‌شوند، قابل تقدیرند.

مجید صادقی معاون توسعه‌ مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی دانشگاه علوم پزشکی زنجان نیز در این جشنواره با بیان اینکه نیروی انسانی به عنوان یک سرمایه گرانبها در هر سازمانی به شمار می رود، اظهار کرد: استفاده از این ظرفیت‌ها قطعا به بهره‌وری و موفقیت سازمان کمک مؤثری می‌کند.

معاون توسعه‌ مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی دانشگاه علوم پزشکی زنجان استفاده از ظرفیت‌ها، تجربه‌ها و اندوخته‌های منابع انسانی را برای ارتقا خدمات سازمان‌ها بسیار مؤثر قلمداد کرد و افزود: برخی افراد ذاتاً دارای قوه تخیل قوی و به دنبال تولید ایده‌های جدید و خلاقانه هستند و بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها مستلزم آن است که محل و میدانی برای دریافت ایده‌های آنان وجود داشته باشد تا منجر به رشد و توسعه سازمان شود.

گفتنی است در پایان این مراسم از برترین‌های مدیریت دانش و نظام پیشنهادات دانشگاه علوم پزشکی زنجان تقدیر شد.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1153589

مهمترین اخبار ایران و جهان: