نیوز سیتی!
14 اردیبهشت 1402 - 21:36

صدور حکم صلح‌یار برای شوراها

اردبیل- رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: شوراها به عنوان اعضای منتخب شهرها و روستاها حکم صلح‌یار دریافت می‌کنند تا در کنار شوراهای حل اختلاف قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسین کثیرلو عصر پنجشنبه در مراسم گرامیداشت هفته شوراها در اردبیل اظهار کرد: مسئولان شهرستانی کمک‌کار شوراها در سطوح مختلف باشند تا کاستی‌ها و نقصان در حوزه‌های مختلف برطرف شود.

وی ضرورت برگزاری جلسات ادارات را خارج از ساعات اداری ضروری اعلام کرد و گفت: مردم گله‌مند حضور مدیران و مسئولان در جلسات متعدد آن هم در وقت اداری هستند که انتظار می‌رود مسئولان استانی نسبت به برگزاری جلسات و تعیین ساعات آن در خارج از وقت اداری اهتمامی جدی داشته باشند.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: شایسته نیست به بهانه برگزاری جلسات به ویژه جلسات فرهنگی مردم را نسبت به نظام و مسئولان بدبین کنیم که قطعاً این حرکت و جلسات ضد فرهنگی محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام کثیرلو تعامل دستگاه قضا را با همه مجموعه‌ها در سطوح مختلف یادآور شد و افزود: هم در مرکز استان و هم شهرستان‌ها تعامل شایسته‌ای را با شوراها و شهرداری‌ها برقرار کرده‌ایم و امیدواریم این تعامل و همگرایی بیشتر بستر حل مشکلات و نارسایی‌ها را فراهم کند.

وی از اعضای شوراها و شهرداری‌ها خواست تا با پاکدستی و بر اساس قوانین و مقررات به وظایف خطیر خود عمل کنند و به هیچ وجه اجازه ندهند تا تصمیم‌گیری‌های آنها بهانه‌ای برای فرار از دایره قانونمداری باشد.

حجت‌الاسلام کثیرلو مشارکت اعضای شوراها را در قالب حل اختلاف و صدور حکم صلح‌یار یادآور شد و خاطرنشان کرد: اعضای شورا خودشان با توجه به آگاهی که به مشکلات مردم در روستاها و شهرهای کوچک و بزرگ دارند، می‌توانند بازوی توانمند شوراهای حل اختلاف بوده و از همین رو برای آنها حکم صلح‌یار صادر می‌شود.

وی اجرای قانون حدنگاری را برای سنددار کردن اراضی شهری و روستایی یادآور شد و اضافه کرد: بیش از ۸۰ درصد اسناد و اموال عمومی و صد درصد اراضی منابع طبیعی سنددار شده و ما در حال صدور اسناد برای ساکنان مناطق روستایی و زمین‌های کشاورزی هستیم تا اختلاف‌ها و درگیری‌ها در این حوزه به حداقل برسد.

حجت‌الاسلام کثیرلو سنددار کردن اراضی را عامل مؤثر در کاهش پرونده‌های ورودی به مراجع قضائی اعلام کرد و ادامه داد: انتظار می‌رود با ترغیب و تشویق اعضای شوراها اهالی روستاها نسبت به سنددار کردن زمین‌های زراعی خود و کمک به اجرای دقیق قانون حدنگار پیشقدم شوند.

وی بیان کرد: تمام حرکت‌ها باید بر مبنای ارزش و نگاه جهادی انجام شود تا بتوانیم در چارچوب قانون به وظایف خطیر خود به شایستگی عمل کنیم.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل آموزش اعضای شوراها و آشنایی با قوانین و مقررات را یادآور شد و ادامه داد: شایسته نیست عضوی از شورا مقررات و قوانین مربوط به کمیته تطبیق را نداند و یا در اظهار نظرها با برخی نقصان و کاستی در این حوزه روبه‌رو شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1188845

مهمترین اخبار ایران و جهان: