نیوز سیتی!
15 اردیبهشت 1402 - 09:21

زمین برای ساخت مسکن ۱۹۱ نفر از اقشار ویژه استان اصفهان تامین شد

اصفهان- معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان از تامین اراضی مورد نیاز برای ساخت ۱۹۱ واحد مسکونی اقشار ویژه استان اصفهان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد کیانی اظهار داشت: معاونت املاک و حقوقی، واگذاری اراضی به اقشار ویژه و دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و عمومی و تأمین اراضی در جهت ساخت مسکن در راستای سیاست‌های دولت را در سطح استان پهناور اصفهان در کنار سایر اقدامات و وظایف، پیگیری می‌کند.

وی در خصوص اقدامات برای مسکن اقشار ویژه (آزادگان، جانبازان بالای ۲۵ درصد، خانواده معظم شهدا و فرزند جانبازان بالای ۷۰ درصد) استان گفت: در سال ۱۴۰۱ اراضی مورد نیاز برای ساخت ۱۹۱ واحد مسکونی ویژه این اشخاص در سطح استان اصفهان تأمین شد.

معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان ادامه داد: در یکسال اخیر در مجموع اراضی مورد نیاز با کاربری مسکونی معادل یکهزار و ۲۲۰ واحد مسکونی واگذار شده است.

به گفته وی در استان اصفهان واگذاری بیش از ۶۰ هکتار اراضی غیرمسکونی شامل اداری، تجهیزات شهری، خدماتی، درمانی و بهداشتی، صنعتی و مذهبی و … انجام پذیرفته است.

کیانی خاطرنشان کرد: در راستای تفاهم نامه بین وزارت راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی در خصوص تغییر نمایندگی اسناد مالکیت اراضی ملی داخل و خارج از حریم، پنج هزار هکتار زمین با اداره منابع طبیعی تحویل و تحول شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1189489

مهمترین اخبار ایران و جهان: