نیوز سیتی!
20 فروردین 1402 - 12:50

«قدر آسمان» به شب‌های قدر رسید/ با رادیو احیا بگیرید

رادیو صبا در شب‌های پرفضیلت قدر با ویژه‌برنامه «قدر آسمان» با شنوندگان هم‌دل و هم‌نوا می‌شود.

امیر اکبری تهیه‌کننده «قدر آسمان‌» درباره این ویژه‌برنامه که از رادیو صبا پخش می‌شود به خبرنگار مهر بیان کرد: «قدر آسمان» عنوان یکی از ویژه‌برنامه‌ها است که در لیالی قدر هر شب ساعت ۲۲ به گویندگی رضا خضرایی پخش می‌شود.

وی اضافه کرد: این ویژه برنامه در شب‌های نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم ماه مبارک رمضان در قالب برنامه‌ای ترکیبی به مناسک شب قدر با پخش ادعیه و سخنرانی و ایجاد فضای مناسب شب قدر در شبکه رادیویی صبا می‌پردازد. خوانش دعای جوشن کبیر، مراسم به سرگیری قرآن کریم و خواندن اشعار متناسب با شهادت حضرت علی (ع) از بخش‌های این برنامه است.

اکبری در توضیحات این برنامه گفت: در شب‌های آسمانی قدر، دعایی می‌خوانیم و راز دلی می‌کنیم، مرثیه‌ای سر می‌دهیم و دلی سبک می‌کنیم.

وی افزود: در این شب با خوانش فرازهایی از دعای جوشن کبیر همراه شنوندگان می‌شویم و اشعاری در وصف امیرالمومنین (ع) و شب‌های پر فضیلت قدر تقدیم مخاطبان می‌کنیم که این بخش توسط محمد حسین علی رمضانی شاعر و مداح اهل بیت اجرا می‌شود.

تهیه کننده ویژه برنامه «قدر آسمان» درباره بخش‌های دیگر این برنامه بیان کرد: در این برنامه یک بخش معرفتی داریم که با حضور کارشناس مجری برنامه، هادی خادم حسینی با مخاطبان درباره دعا و اثر دعا و نیایش صحبت می‌کنیم و در بخشی دیگر سکانس‌هایی ماندگار از فیلم حضرت علی (ع) را پخش می‌کنیم و روایت داستان با موضوع شب‌های قدر از دیگر بخش‌های این برنامه است.

اکبری درباره تعامل مخاطبان در این ویژه برنامه بیان کرد: شنوندگان می‌توانند با شماره ۲۲۶۵۳۰۴۳ تماس بگیرند و یا با ارسال پیامک به سامانه ۳۰۰۰۰۱۰۵۵ دل‌گویه های خود را با حضرت علی (ع) بازگو کنند و برای یک دیگر در این شب پر فضیلت دعا کنند، ما در این برنامه تلاش می‌کنیم از طریق ارتباط با گزارشگران مراکز مختلف مثل مشهد و نجف اشرف و شهرهای دیگر گزارشی از برگزاری مراسم شب‌های قدر در نقاط مختلف کشور برای شنوندگان پخش کنیم.

ویژه برنامه «قدر آسمان» در لیالی قدر هر شب ساعت ۲۲ به تهیه‌کنندگی امیر اکبری و گویندگی رضا خضرایی روی آنتن می‌رود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1137489

مهمترین اخبار ایران و جهان: