نیوز سیتی!
24 فروردین 1402 - 16:45

حماسه رزم جنگل در سوادکوه مغفول مانده است

سوادکوه- مسئول سازمان بسیج مازندران با اشاره به مغفول مانده حماسه رزم جنگل سوادکوه، مستند سازی تاریخ شفاهی این حماسه را ضروری دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا هراسانی بعدازظهر پنجشنبه در جلسه پشتیبانی از جمع آوری خاطرات رزم در جنگل سوادکوه در فرمانداری شهرستان، با اشاره به مظلومیت شهدای واقعه جنگل در سوادکوه، گفت: ۴۰ سال از آن زمان می‌گذرد و شاید اکنون روزی ما است که قدمی برای این شهدا برداریم و آنها را به مردم بشناسانیم.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان مازندران با اشاره به حضور ۳۰۰ رزمنده در واقعه جنگل سوادکوه، جمع آوری خاطرات آنها را دارای قابلیت کتاب و فیلم دانست و گفت: در ابتدای دهه ۶۰ در مازندران شاهد سه واقعه جنگل آمل، جنگل دالخانی رامسر و جنگل سوادکوه بوده ایم، اما با تمام حب وطن مردم سوادکوه، بحث واقعه جنگل آن مغفول مانده و اکنون یادگاران آن زمان کم کم از میان ما می‌روند، از این رو مستندسازی تاریخ شفاهی آن ضروری است.

وی با بیان اینکه یک درصد از بودجه همه ادارات باید در بخش فرهنگی هزینه شود، صرف آن برای به سرانجام رسیدن این مهم (نوشتن کتاب و ساخت فیلم درباره این موضوع) و انجام یک کار ماندگار در این زمینه تأکید کرد و گفت: فرزندان ما از واقعه جنگل سوادکوه خبری ندارند و باید جدی تر در این عرصه ورود کرد.

هراسانی ابراز امیدواری کرد تا زمان برگزاری اجلاسیه ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید استان مازندران در سال ۱۴۰۳، حداقل بخشی از این کار به سرانجام برسد و بتوان شاهد رونمایی کتاب خاطرات رزم جنگل سوادکوه در این اجلاسیه بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1145701

مهمترین اخبار ایران و جهان: