نیوز سیتی!
24 فروردین 1402 - 18:35

نمایشگاه قرآن و عترت از ۲۶ فروردین در کرمانشاه برپا می‌شود

کرمانشاه- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه گفت: نمایشگاه قرآن و عترت از ۲۶ فروردین در کرمانشاه برپا می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی صفدری در نشست خبری که بعد از ظهر پنجشنبه در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: به دنبال تشکیل قرارگاه قرآنی در استان کرمانشاه و به منظور انسجام و ساماندهی برنامه‌های قرآنی و استفاده از ظرفیت‌های متعدد دستگاه‌ها در حوزه قرآن و ایجاد فضاهای قرآنی از ۲۶ تا ۳۱ فروردین ماه نمایشگاه قرآنی در محل نمایشگاه‌های بین المللی پارک شاهد کرمانشاه برپا می‌شود.

وی افزود: در این نمایشگاه که همه روزه از ساعت ۱۶ تا ۲۲ شب فعال است ۴۲ غرفه عرضه کتاب و محصولات قرآنی با بخش‌های مختلف به نمایش در می‌آید و کارگاه‌ها و نشست‌های تخصصی قرآنی برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، تصریح کرد: مخاطب اصلی این نمایشگاه خانواده‌ها از جمله کودکان و نوجوانان خواهد بود و محصولات فرهنگی و لوازم التحریر مرتبط با موضوعات قرآنی نیز در نمایشگاه عرضه می‌شود.

وی ادامه داد: بخشی از غرفه‌ها نمونه‌ای از جلسات خانگی را ارائه می‌دهند و جلسات مشاوره و پرسش و پاسخ قرآنی نیز با حضور روحانیون انجام می‌شود و مجموعه‌های مردم نهاد در این نمایشگاه برنامه‌هایی دارند و محتواهایی را عرضه خواهند کرد.

صفدری گفت: بخشی از نمایشگاه محل بازدید از آثار و تولیدات هنری در حوزه قرآنی است و زنده‌نویسی و حضور هنرمندان نیز پیش‌بینی شده است و نمایش تئاتر با موضوع قرآنی و عترت اجرا می‌شود و افطاری ساده توسط مجموعه‌های مردم نهاد پیش‌بینی شده است.

وی خاطر نشان کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برنامه‌های مختلفی برای کودکان و نوجوانان در این نمایشگاه دارد و غرفه‌های حجاب نیز در این نمایشگاه برپا و محصولات حجاب توسط تولیدکنندگان عرضه می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: در حوزه سلامت و نشاط نیز از دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی دعوت شده که خدماتی را ارائه می‌دهند و بیمه تأمین اجتماعی در این نمایشگاه آماده پاسخگویی به سوالات بیمه‌ای فعالان قرآنی است و دستگاه‌های مختلف دیگری همچون بسیج، سپاه و کمیته امداد نیز حضور دارند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1146001

مهمترین اخبار ایران و جهان: