نیوز سیتی!
14 فروردین 1402 - 07:55

صدور بیش از ۴ هزار پروانه نظام صنفی برای کشاورزان بیجاری

بیجار- رئیس نظام صنفی کشاورزان بیجار گفت: برای بیش از ۴ هزار نفر از کشاورزان بیجاری پروانه نظام صنفی صادر شده و این روند همچنان ادامه دارد.

سید حسین رحیمی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: شهرستان بیجار با بیش از ۳۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی یکی از قطب‌های مهم کشاورزی استان و کشور کردستان است.

وی افزود: شهرستان بیجار از دیرباز به علت تولید گندم مرغوب به انبار غله استان کردستان معروف بوده است.

رحیمی اظهار داشت: نظام صنفی کارهای کشاورزی در شهرستان بیجار در حال حاضر نزدیک به چهار هزار و ۵۰۰ نفر عضو دارد.

وی افزود: اکثر اعضای نظام صنفی دامداران و کشاورزان شهرستان هستند.

وی خاطرنشان کرد: از مهمترین فعالیت‌های این انجمن صدور پروانه نظام صنفی کشاورزان است که به صورت یک روزه صادر می‌شود و بسیاری از مشکلات بهره برداران این بخش را حل می‌کند.

رحیمی ادامه داد: پروانه‌های صادر شده برای کشاورزان از مزایای قابل توجه‌ای برخوردار است و این پروانه‌های صنفی به عنوان ضمانت بانکی و در بحث دادگستری و بیمه تأمین اجتماعی می‌تواند مشکل کشاورزان را حل کند.

وی افزود: ارائه خسارت به کشاورزان زیان دیده و امهال وام‌های کشاورزی از دیگر اقدامات مهم نظام صنفی کشاورزی شهرستان بیجار در سال گذشته بوده است.

رحیمی اعلام کرد: شهرستان بیجار حدود ۱۲ هزار بهره بردار دارد که از این تعداد تاکنون نزدیک چهار هزار نفر برای گرفتن پروانه فعالیت کشاورزی اقدام کردند و امیدواریم سایر بهره برداران نیز در سریع‌ترین زمان ممکن اقدام به دریافت پروانه کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1124101

مهمترین اخبار ایران و جهان: