نیوز سیتی!
16 اردیبهشت 1402 - 11:52

وصیت نامه شهدا خط مشی مدیران قرار گیرد

بیرجند-مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به اینکه وصیت نامه شهدا خط مشی مدیران قرار گیرد، گفت: خون شهدا استمرار دهنده نظام و انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی کاوسی صبح شنبه در مراسم غبار روبی گلزار شهدای گمنام که به مناسبت اولین روز از هفته هلال احمر و با حضور کارکنان این جمعیت انجام شد، ضمن تبریک فرا رسیدن هفته هلال احمر بیان کرد: جمعیت هلال احمر به عنوان سازمانی مردمی و امدادی در هشت سال دفاع مقدس حضور پررنگی داشته و ۴۶۷ شهید امدادگر تقدیم انقلاب کرده است.

وی با بیان اینکه بسیاری از این افراد داوطلبانه و بدون هیچ سلاحی در ستاد امداد جبهه خدمت کرده‌اند، اظهار کرد: عمل به توصیه‌های و وصیت نامه‌های شهدا باید سرلوحه کارکنان قرار گیرد.

وی بیان کرد: شهدا در راستای احیای اسلام و دفاع از حریم و ناموس وطن جان شأن را فدا کرده‌اند بنابراین باید در روش‌ها و مسئولیت‌ها پیرو شهدا باشیم و مدیریت‌ها بر مبنای روش و منش شهدا باشد.

کاوسی با تاکید بر اینکه، عزت، آسایش، امنیت و پیروزی و تمامی دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف مرهون مجاهدت‌ها و جانفشانی‌های شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران دوران دفاع مقدس است، گفت: خون شهدای این مرز و بوم همانند خون مولایشان حضرت سیدالشهدا (ع) استمرار دهنده نظام و انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام محمدعلی درویشی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی نیز در این مراسم با بیان اینکه خداوند در قرآن می‌فرماید: «وَ لا تَحْسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلُوا فی سَبیلِ اللَّهِ اَمْواتاً بَلْ اَحْیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یرْزَقُونَ»، افزود: شهیدان زنده‌اند و نزد خدا بوده و روزی و ارتزاق آنان نیز عنداللهی است.

درویشی با بیان اینکه دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی حاصل خون هزاران شهید بوده که نباید فراموش شود، افزود: دشمنان به دنبال کم رنگ کردن دیدارها و یاد و نام شهدا است بنابراین وظیفه داریم در راستای جهاد تبیین، خاطرات و اهداف شهدا را به نسل جوان منتقل کنیم.

گفتنی است در این مراسم اعضای جمعیت هلال احمر استان، ضمن قرائت فاتحه با نثار شاخه‌های گل و همچنین عطرافشانی مزار مطهر شهدا با آرمان‌های بلند شهیدان انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1191545

مهمترین اخبار ایران و جهان: