نیوز سیتی!
07 فروردین 1402 - 09:42

اولین مورد فوتی کرونا سال ۱۴۰۲ در کرمانشاه ثبت شد

مدیر گروه کنترل بیماری‌های غیرواگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: متأسفانه یک مورد مرگ کرونایی امسال در دوم فروردین ثبت شد که مربوط به یک آقای ۶۳ ساله با بیماری زمینه‌ای فشارخون بالا بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، موارد بیماری کرونا در  استان کرمانشاه با توجه به تعطیلات نوروزی، تجمعات و دورهمی‌ها با شیب ملایمی در حال افزایش است.

پذیرش بیماران کرونایی کرمانشاه فقط در بیمارستان امام رضا (ع) انجام می‌شود؛ سارا شاه‌آبادی مدیر گروه کنترل بیماری‌های غیرواگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در خصوص وضعیت کرونا در استان، اظهار کرد: متأسفانه آمار موارد بستری و سرپایی در استان رو به افزایش است، البته فعلا آمار مرگ و میر و بستری نسبت به موارد سرپایی کمتر است و موارد بد حال هم فقط در بیمارستان امام رضا(ع) بستری می‌شوند.

وی ادامه داد: آخرین مرگ براثر کرونا در ۱۸ دی‌ماه سال ۱۴۰۱ اتفاق افتاده بود که متأسفانه یک مورد جدید هم در دوم فروردین امسال ثبت شد که مربوط به یک آقای ۶۳ ساله با بیماری زمینه‌ای فشارخون بالا بود که نشان از آن دارد که بیماری کرونا هنوز تمام نشده و مجدد باید اصول و دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت شود.

مدیر گروه کنترل بیماری‌های غیرواگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اضافه کرد: افرادی که ۶ ماه از آخرین مرحله تزریق واکسن کرونای آن‌ها گذشته، به خصوص کسانی که بیماری زمینه‌ای، فشارخون بالا، دیابت، سرطان، دیالیز، شیمی درمانی و افراد بالای ۶۰ سال؛ برای تزریق نوبت یادآور اقدام کنند. 

وی یادآور شد: افراد با داشتن کوچک‌ترین علامت سرماخوردگی حتما در منزل استراحت و از حضور در اماکن تجمعی، مهمانی‌ها و دورهمی‌ها اجتناب کنند. در صورت ضرورت خروج از منزل استفاده از ماسک، رعایت فاصله دو متری و شست‌شوی مرتب دست‌ها همچنان توصیه می‌شود.

شاه‌آبادی خاطرنشان کرد: متأسفانه آمار رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در کشور و استان خیلی کاهش یافته و تعداد محدودی از افراد از ماسک استفاده می‌کنند.

پایان پیام/پ

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1111745

مهمترین اخبار ایران و جهان: