نیوز سیتی!
07 اردیبهشت 1402 - 21:53

یک قبضه سلاح جنگی کلاشینکف از شکارچی غیرمجاز در زرین دشت کشف شد

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان زرین دشت از کشف و ضبط یک قبضه سلاح جنگی کلاشینکف به همراه یک تیغه خشاب حاوی پنج تیر فشنگ از یک شکارچی غیر مجاز در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زرین‌دشت ، علیرضا محمدی فارسی با اعلام این خبر و تشریح اقدامات انجام شده در این زمینه بیان کرد: یک دوربین شکاری در عملیات دستگیری این شکارچی که یکی از حرفه ای‌ترین شکارچیان غیرمجاز در کوههای بیخه سیاه شهرستان زرین دشت بود، توسط یگان حفاظت محیط زیست شهرستان به دست آمده است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان زرین دشت  از معرفی این شکارچی غیر مجاز به مقام قضایی خبر داد و افزود: یکی از همدستان این شکارچی نیز با یک رأس شکار و یک قبضه سلاح سیمینوف و  موتورسیکلت از صحنه متواری شد که با تلاش نیروهای یگان حفاظت شناسایی شده است.

به گفته این مسوول در روزهای گذشته نیز شب هنگام یک نفر شکارچی با مقداری گوشت بره وحشی در همان منطقه دستگیر و موضوع صورتجلسه شد.

محمدی فارسی خاطر نشان کرد: بیشتر عملیات‌های یاد شده با همکاری نیروهای اداره پلیس اطلاعات و امنیت عمومی شهرستان زرین دشت انجام شده است که جا دارد از زحمات ارزشمند آنان تشکر و قدر دانی کنیم.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان زرین دشت ضمن قدردانی از دوستداران محیط زیست و مردم شریف شهرستان زرین دشت خواستار همکاری موثر در زمینه حفاظت از محیط زیست و انفال الهی شد.

محمدی فارسی گفت: پایش شبانه روزی حوزه استحفاظی شهرستان زرین‌دشت توسط محیط بانان و دوستداران محیط زیست انجام می‌شود و یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان اجازه هیچگونه تعرض و شکار غیرمجاز و تخریب در این مناطق را نخواهد داد.

کوه‌های مرتفع معروف به بیخه سیاه و کوه گچ در جنوب شرقی حاجی آباد و  مشرف به روستاهای پنج چاه، گلکویه، دره شور، مزایجان و شهرپیر و در مجاورت منطقه شکار ممنوع مزایجان است.

پایان پیام/ ف

منبع: فارس
شناسه خبر: 1172989

مهمترین اخبار ایران و جهان: