نیوز سیتی!
07 اردیبهشت 1402 - 20:17

برنامه ریزی برای تولید بیش از 40 هزار تن میگو در استان خوزستان

معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران گفت: برنامه ریزی برای تولید بیش از 40 هزار تن میگو در استان خوزستان انجام شده است که امیدواریم با بهره برداری از پروژه 395 هکتاری پرورش میگوی هندیجان شاهد تحقق آن باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از هندیجان، سید حسین حسینی معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران در حاشیه آیین افتتاح مجتمع 395 هکتاری پرورش میگوی هندیجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خوزستان تنها استان ساحلی کشور است که نسبت تولیدات آبزی‌پروری به صید پیشی گرفته است و 10 درصد از تولید کل کشور را عهده‌دار است.

وی در ادامه بیان کرد: با همت دولتمردان شاهد افتتاح پروژه 395 هکتاری پرورش میگوی هندیجان هستیم که پتانسیل تولید 900 تن میگو را داشته است.

رئیس سازمان شیلات ایران اضافه کرد: این مجموعه می‌تواند 70 درصد به ظرفیت تولیدات استان خوزستان بیفزاید و حدود 5 میلیون دلار ارز آوری داشته باشد.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای تولید بیش از 40 هزار تن میگو در استان خوزستان انجام شده است، گفت: 6 هزار هکتار زمین مستعد دیگر برای پرورش میگو در دستور کار است که امیدواریم با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی وارد مدار شود.

حسینی اضافه کرد: در سال گذشته 61 هزار تن میگو در کشور تولید شد و این رقم در خوزستان 31 هزار تن بوده است و در سال جاری رشد 70 درصدی در استان پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به دغدغه اصلی دولت سیزدهم در بحث معیشت مردم، عنوان کرد: نقش آفرینی شیلات به عنوان یک عامل توسعه در تحقق این امر بسیار حائز اهمیت است.

رئیس سازمان شیلات ایران اضافه کرد: مجتمع 395 هکتاری در حالی به بهره‌برداری می‌رسد که با اعتباری بالغ بر 107 میلیارد تومان برای 250 نفر ایجاد اشتغال می‌کند.

حسینی گفت: صنعت شیلات در سال گذشته با تراز مثبت 520 میلیون دلار 600 میلیون دلار درآمد ارزی داشته است و با توجه به محصولات صادرات محور و کیفیت بسیار خوب ظرفیت تا 2 میلیارد ریال در آمد ارزی در کشور وجود دارد.

پایان پیام/ 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1172889

مهمترین اخبار ایران و جهان: