نیوز سیتی!
25 فروردین 1402 - 11:42

مأموریت اصلی در دوران غیبت خیرخواهی امت است

اردبیل- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: مأموریت اصلی جامعه بشری در دوران غیبت خیرخواهی و نصیحت است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید حسن عاملی شامگاه پنجشنبه در مراسم شب احیای بیست و سوم در مصلای بزرگ امام خمینی اردبیل اظهار کرد: بشریت در حساس‌ترین مقطع به رهبری صالح و هدایتگری شایسته نیاز دارد تا بتواند کرامت و عزت خود را حفظ کند.

وی تصریح کرد: در دنیایی که لهو و لعب و سرگرمی جای عقلانیت و مرتبه بلند انسانیت را پر کرده ما به ظهور منجی عالم بشریت نیاز بیشتری داریم تا هدایت انسان‌ها را بر عهده گرفته و آرزوی بزرگ آنها را در مسیر عبودیت الهی برآورده کند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل ضرورت اعتقاد به مصلح و منجی شایسته عالم را یادآور شد و گفت: تمام انبیا و اولیا حتی حضرت موسی (ع) از خداوند متعال می‌خواهد تا تمام داشته‌ها و سرمایه‌های او را بگیرد و در نقطه مقابل قدرت و هیمنه منجی را برای او نشان دهد.

آیت‌الله عاملی افزود: این مدال افتخار است که منجی عالم بشریت از ذریه پیامبر مکرم اسلام است و ما در شب ۲۳ ماه رمضان باید وظیفه خود را در دوران غیبت شناخته و در مسیر ظهور آن حضرت گام‌های مؤثری را برداریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران در سخت‌ترین و حساس‌ترین مقطع توانسته با حفظ حاکمیت ملی از دین و مبانی ارزشی دفاع کرده و جلوی فزون‌خواهی‌های مادی و دنیوی جهان غرب را بگیرد.

آیت‌الله عاملی اضافه کرد: کفران نعمتی که در طول تاریخ انجام شده زمینه طولانی شدن غیبت امام عصر (عج) را رقم زده و در این مقطع حساس با نصیحت، خیرخواهی و حرکت بر مبنای عقلانی می‌توان زمینه ظهور را فراهم کرد.

وی یکی از برجستگی‌های دوران غیبت را خیرخواهی امت در حق همدیگر و حب و دوست داشتن یکدیگر عنوان کرد و ادامه داد: در عصری غیبت فقرا به دست اغنیا رفع حاجت شده و شاخصه فقر از بین می‌رود.

آیت‌الله عاملی اوصاف دیگر آن حضرت را داشتن غیرت به دین و ارزش‌ها اعلام کرد و گفت: باید بدانیم که عشق بدون غیرت هوس است و در قرآن کریم و کلام اهل بیت بر حفظ غیرت دینی و ارزشی تاکید شده و قطعاً مصلح جهانی نیز در این زمینه شایسته‌ترین خصوصیت را به نمایش گذاشته و در کنار عدالت و برقراری مساوات، غیرت دینی و ارزشی را نمایان خواهد کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: منتظر واقعی باید صبح، ظهر و شب دست از انتظار نکشد بلکه همواره با فکر انتظار صبح کرده و بخوابد.

آیت‌الله عاملی از شیعه به عنوان عاصی‌ترین گروه در طول تاریخ در برابر حاکمان ظالم یاد کرد و افزود: غدیر، عاشورا و مهدویت نتیجه این ایستادگی‌ها در برابر ظلم و سر ذلت پایین نیاوردن است و باید به این شیعه در رسیدن به مرام خود میدان و جولان ارزشی داد.

وی ضرورت شناخت شایستگی‌های امام عصر (عج) را یادآور شد و تصریح کرد: نباید اجازه دهیم با برخی از اعمال ظهور آن حضرت به تأخیر بیفتد و شایسته است تمام ارزش‌های دینی و اعتقادی را مراعات کنیم.

آیت‌الله عاملی خاطرنشان کرد: بدحجابی‌هایی که در جامعه مشاهده می‌شود در حقیقت نتیجه بی‌توجهی و یا تکذیب آیات قرآنی است و بهتر است در این دوران غیبت که دوران امتحان محسوب می‌شود، ما دجال روزگار را که نظام غرب با اندیشه لیبرالیسم است، بشناسیم و دنباله‌روی این تفکر و اندیشه نباشیم.

وی ترویج بی‌حجابی را در خط سیر بی‌غیرتی از سوی نظام سلطه غرب و رسانه‌های آنها به عنوان قدرت اهریمنی یادآور شد و اضافه کرد: جوان امروز ما باید اوضاع آخرالزمان را به خوبی بشناسد تا اردوگاه حق را گم نکرده و در خاک دشمن بازی نکند.

آیت‌الله عاملی تمام پیش‌گویی‌های نبی مکرم اسلام را از اوضاع آخرالزمان یادآور شد و بیان کرد: پیامبر مکرم اسلام از گروه خراسانی و یمانی صبحت می‌کند و یا انحطاط اخلاقی را در این عصر بیان می‌کند که بشر گرفتار جنون شهوانی و قحطی غیرت می‌شود و حرمت عفت، حجاب و امر به معروف شکسته شده که این خود از علائم ظهور است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1147045

مهمترین اخبار ایران و جهان: