نیوز سیتی!
09 اردیبهشت 1402 - 17:47

استفاده از ظرفیت‌های کرمانشاه نیازمند مشارکت دانشجویان است

کرمانشاه- استاندار کرمانشاه گفت: استفاده از ظرفیت‌های کرمانشاه برای پیشرفت نیازمند مشارکت و تلاش دانشجویان است.

به گزارش خبرنگارمهر، محمد طیب صحرایی ظهر شنبه در همایش علمی غرب کشور که به مناسبت پنجاهمین سالروز تأسیس دانشگاه رازی با حضور با حضور وزرای علوم، تحقیقات و فناوری، آموزش و پرورش، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، رؤسای سابق دانشگاه و مقامات کشوری و استانی، در تالار اجتماعات دانشکده ادبیات و علوم انسانی برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه‌ها امروز نقش بسزایی در پیشرفت، توسعه و رشد جامعه داشته که اگر به دنبال این رشد در درجات بالاتر در استان کرمانشاه باشیم باید به دانشگاه‌ها به چشم یک هسته پیشرو نگاه کرد.

وی با تاکید بر اینکه استان کرمانشاه ظرفیت‌های زیادی برای پیشرفت دارد، افزود: باوجود مشکلات موجود در استان کرمانشاه اما این استان پتانسیل و ظرفیت‌های فراوانی داشته که انتظار داریم دانش آموختگان دانشگاه‌ها برای استفاده از این ظرفیت‌ها برای رقم زدن پیشرفت استان به میدان آمده و پای کار باشند.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: تولید علم، تربیت افراد عالم و ارائه خدمت به جامعه سه وظیفه دانشگاه‌ها است و اگرچه در اجرای ۲ وظیفه عملکرد قابل قبولی مشاهده می‌شود اما حوزه ارائه خدمت ضعیف عمل شده و باید تلاش شود که در حوزه ارائه خدمت و ایجاد بستر برای ارائه خدمت در این راستا ایفای نقش بیشتری صورت گیرد.

صحرایی عنوان کرد: فعالیت دانشگاه‌ها باید به گونه‌ای باشد که به حل کننده مشکلات کمک کند و در بررسی نقش آنها در یابیم که اگر دانشگاهی برداشته شود دریابیم که چه خلائی در نبود جامعه ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه کرمانشاه برای پیشرفت نیازمند ایجاد تمرکز و وحدت در جمعیت به معنای علمی دارد، بیان کرد: وجود این تمرکز باعث بروز قدرت علمی و پیشرفت شده و جامع علمی کرمانشاه برای کسب این قدرت نیازمند تقویت آن خواهیم بود.

صحرایی در پایان با تاکید بر اینکه دانشگاه‌های باید به صورت عالمانه مدیریت شوند، خاطرنشان کرد: اداره دانشگاه‌ها به روش عالمانه نیازمند اقدام مجاهدان بوده و این مسئله همیشه مورد تاکید در جلسات با دانشگاهیان بوده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1176245

مهمترین اخبار ایران و جهان: