نیوز سیتی!
09 اردیبهشت 1402 - 16:23

رمان «شطرنج با ماشین قیامت» حبیب احمدزاده به چاپ بیست‌وچهارم رسید

کتاب «خاطرات سفیر» به روایت و قلم نیلوفر شادمهری به چاپ نودو‌نهم و رمان «شطرنج با ماشین قیامت» نوشته حبیب احمدزاده به چاپ بیست‌وچهارم رسید.

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، کتاب «خاطرات سفیر» به روایت و قلم نیلوفر شادمهری توسط انتشارات سوره مهر با قیمت ۸۵ هزار تومان به چاپ نودونهم رسید.

نویسنده در این کتاب خواننده را به خوابگاهی در پاریس می‌برد و او را با رویدادها، تجربه‌ها و خاطراتش شریک می‌کند. این کتاب خاطرات نگارنده است که در کشور فرانسه، برای ادامه‌ تحصیل در مقطع دکتری حضور دارد اما در کنار آن برای دفاع از حقیقت اسلام سفیر شده است. مواجهه‌ نویسنده با آدم‌های مختلف و اتفاقات متفاوت این خاطرات را جذاب‌تر کرده است.

اصلی‌ترین موضوع این کتاب حجاب است و این که شادمهری چگونه باید با مردان مواجه شود و این موضوع در کنار سایر تجربیات دیگر نویسنده که در کتاب به آن اشاره کرده است، مخاطب را با خود همراه می‌کند.

رهبر انقلاب نیز در جریان یکی از دیدارهایشان توصیه کرده‌اند که خانم‌ها حتماً کتاب «خاطرات سفیر» را بخوانند.

رمان «شطرنج با ماشین قیامت» نوشته حبیب احمدزاده توسط انتشارات سوره مهر به چاپ بیست‌وچهارم رسید.

رمان «شطرنج با ماشین قیامت» نوشته حبیب احمدزاده به‌تازگی توسط انتشارات سوره مهر با شمارگان ۱۲۵۰ نسخه و با قیمت ۷۰ هزار تومان به چاپ بیست‌وچهارم رسیده است.

داستان این رمان در آبادان اتفاق می‌افتد و سه روز از روزهای محاصره این شهر توسط نیروهای ارتش متجاوز صدام را به تصویر می‌کشد. راوی این کتاب پسر نوجوانی به نام موسی است که نقش دیده‌بان را در آبادان به عهده دارد. در کنار این راوی، شخصیت‌های گیتی و دخترش و مهندس، حضور دارند که به نحوه و نوع زندگی آن‌ها و پیوندشان با جنگ پرداخته شده است.

پاول اسپراکمن نایب رئیس مرکز مطالعات دانشگاهی خاورمیانه در دانشگاه راتجرز آمریکا این رمان را به انگلیسی ترجمه کرده است. این‌کتاب به زبان‌‏های عربی و فرانسه نیز ترجمه شده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1176201

مهمترین اخبار ایران و جهان: