نیوز سیتی!
09 اردیبهشت 1402 - 14:24

شهرهای طارم و ماهنشان در وضعیت زرد کرونایی/ 14 بیمار بستری هستند

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: طبق آخرین وضعیت رنگبندی کرونایی کشور شهرهای طارم و ماهنشان در وضعیت زرد کرونایی و باقی شهرها در وضعیت آبی قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حسن اسم‌خانی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه در هفته گذشته ۱۱مورد ابتلا، هفت مورد بستری ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در استان زنجان به ثبت رسیده است، اظهار کرد: در هفته گذشته مورد جدید فوت ناشی از ابتلا به کرونا در استان گزارش نشد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زنجان افزود: در حال حاضر ۱۴بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بخش‌های مراقبتی بیمارستان‌های استان بستری هستند.

وی تصریح کرد: طبق آخرین وضعیت رنگبندی کرونایی کشور شهرهای طارم و ماهنشان در وضعیت زرد کرونایی و  باقی شهرها در وضعیت آبی قرار دارند.

اسم‌خانی با اشاره به پایین آمدن میزان ابتلا و بستری بیماران مبتلا به کووید 19 گفت: خوشبختانه با همکاری مردم و همشهریان توانستیم پیک هشتم را پشت سر بگذاریم امیدواریم این روند همچنان پایدار باشد.

 مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زنجان  خاطرنشان کرد: با پایین آمدن میزان ابتلا، هرگز نباید تصور شود این ویروس به طور کامل ریشه کن شده است چرا که در صورت هرگونه سهل انگاری ممکن است هر لحظه توسط سویه‌های جدید این ویروس غافلگیر شویم.

وی تاکید کرد: به هم‌استانی‌های زنجانی توصیه می‌کنیم همچنان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، مانند: استفاده از ماسک در مکان‌های عمومی و سربسته، رعایت فاصله اجتماعی و شتشوی مداوم دست‌ها و تزریق واکسن (دوز یادآور) از ابتلا به این ویروس پیشگیری کنند.

اسم‌خانی یادآور شد: همچنان در همه مراکز جامع سلامت شهری و خانه‌های بهداشت روستایی، واکسیناسیون کرونا انجام می‌شود.

شایان ذکر است، بنابر آخرین اعلام وضعیت رنگبندی کرونایی از سوی وزارت بهداشت، در این هفته هیچ یک از شهرهای کشور در وضعیت قرمز نیستند.

در حال حاضر ۹ شهر در وضعیت نارنجی قرار دارد و تعداد شهرها با وضعیت زرد نیز  نسبت به هفته گذشته از ۲۳۵ شهر به ۲۱۳مورد کاهش یافته و این در حالی است که در این هفته تعداد شهرها با رنگ آبی به ۲۲۶ مورد افزایش یافته است.

پایان پیام/73004

منبع: فارس
شناسه خبر: 1175889

مهمترین اخبار ایران و جهان: