نیوز سیتی!
08 اردیبهشت 1402 - 16:06

کرامت کارگران حفظ شود / تولید ستون فقرات اقتصاد کشور است

قزوین- امام جمعه قزوین با بیان اینکه تولید ستون فقرات اقتصاد کشور است، گفت: مملکت بر پایه تلاش و دلسوزی متعهدانه و مؤمنانه کارگران به سمت پیشرفت حرکت می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار شد با بیان اینکه باید همیشه در کنار هم و یاور یکدیگر باشیم اظهار کرد: عطر تقوا در زندگی اجتماعی، روابط انسانی و در همه شئونات زندگی ما باید حس شود.

وی با اشاره به فرار رسیدن هفته معلم افزود: خداوند اولین معلم بشر است و هر علم و معلمی که به سلسله علم الهی مرتبط نباشد علمش جهل و هدایتش گمراهی است.

امام جمعه قزوین با تاکید بر اینکه منشأ علم و دانش خداوند است و معلمین باید این نکته مهم را بدانند، ادامه داد: معلمین و علمای بزرگ تاریخ همیشه فرهنگ‌ساز، تمدن‌ساز و پایه‌ریز مبنای تربیت انسانی و تعالی انسانیت بوده‌اند.

وی با اشاره به سالروز شهادت شهید مطهری بیان کرد: کسی که شهید مطهری را نشناخته و از کتب آن بهره نبرده باشد ضرر کرده است و به همه توصیه می‌کنیم به مطالعه کتاب این استاد بزرگ تاریخ بپردازند.

آیت الله عابدینی با اشاره به سالروز تخریب قبور بقیع عنوان کرد: این حرکت وهابیت در جهت مبارزه با فرهنگ دینی و ارزش‌ها بوده و کار مطلوب صهیونیستی یهودی انجام دادند.

طهارت اقتصادی شرط مشروعیت مسئولین است

وی با اشاره به سالروز ابلاغ فرمان هشت ماده‌ای مبارزه با فساد توسط رهبر انقلاب تصریح کردند: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری طهارت اقتصادی شرط مشروعیت همه مقامات حکومت جمهوری اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه همه مسئولین باید تلاش کنند که لقمه حلال خود را به استفاده از بیت‌المال یا جیب مردم آلوده نکند بیان کرد: همه باید از شیطان دوری کرده و از لقمه حرام دور شوند.

وی با اشاره به فرا رسیدن روز کار و کارگر با تاکید بر اینکه مملکت بر پایه تلاش و دلسوزی متعهدانه و مؤمنانه کارگران به سمت پیشرفت حرکت می‌کند، ادامه داد: حفظ کرامت کارگر در جامعه از تأکیدات دینی اسلام است و باید حفظ شود.

آیت الله عابدینی با بیان اینکه تقویت تولید داخلی، ستون فقرات اقتصاد مقاومتی کشور است و باید مراقب باشیم تا به این ستون فقرات کشور آسیب وارد نشود، بیان کرد: باید مراقب باشیم تولید این کشور به دست سوداگرانی که آن را نابود می‌کنند نیفتد.

وی با بیان اینکه برخی‌ها با خرید واحدهای تولیدی دست به نابودی این واحدها، بیکار کردن کارگرها و ساختن برج و امثالهم در آنها اقدام می‌کنند، ادامه داد: هر کس از این گونه مسائل خبر دارد، موظف است از مسیر قانون این خبرها را به جایی برساند تا جلوی سوءاستفاده‌گران گرفته شود.

امام جمعه قزوین با اشاره به سالروز شکست آمریکا در ویتنام بیان کرد: آمریکا شکست‌های سنگینی را در عراق، سوریه، افغانستان و حتی از ایران خورده است.

وی با بیان اینکه امروز روز شکست اقتصادی آمریکا در منطقه است، اضافه کرد: شکست هیمنه دلار نزدیک است و می‌تواند ستون فقرات ماندگاری قدرت آمریکا را نابود کند.

آیت الله عابدینی در پایان با اشاره به حوادث سودان ادامه داد: اعتماد به دشمن و غرب و تکیه کردن به ستمگران باعث تقسیم سودان به شمالی و جنوب شد اما امیدواریم با بیداری مردم و ایجاد صلح در سودان شاهد شکل گیری یک سودان متحد و یکپارچه باشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1174001

مهمترین اخبار ایران و جهان: