نیوز سیتی!
11 اردیبهشت 1402 - 18:01

احداث ۳٠٠ هزار واحد مسکونی ویژه کارگران در دستور کار دولت قرار دارد/ بساط قراردادهای سفید امضا در بنگاه های اقتصادی جمع می شود

رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی گفت: ماه آینده موضوع اصلاح طرح امنیت شغلی کارگران توسط دولت به مجلس ارائه شود تا یک بار برای همیشه بساط قراردادهای سفید امضا و بی عدالتی در بنگاه ها و ساختارهای اقتصادی توسط دولت و مجلس برچیده شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از تاکستان، آئین افتتاح اولین مطب دندانپزشکی کارگری (مستقر در یک واحد تولیدی) عصر امروز با حضور علی بابائی کارنامی رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی، فاطمه محمدبیگی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس، رضا صفاری مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان قزوین، عین الله کشاورز ترک مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و جمعی از مسئولان در شرکت فولاد خرمدشت تاکستان افتتاح شد. 

علی بابائی کارنامی در جریان این مراسم در گفت و گو با خبرنگار فارس با اشاره به اجرا نشدن کامل متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اظهار کرد: با توجه به قول رئیس جمهور در جمع کارگران و قول وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اردیبهشت ماه، 30 درصد باقی مانده اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به زودی اجرایی می شود.

وی ساخت 300 هزار مسکن برای کارگران به ویژه مسکن جوار کارگاهی را در اولویت برنامه ریزی های دولت برشمرد و افزود: با توجه به وجود کارگران جا مانده از سهام عدالت در بین بیش از ۵ میلیون جامانده سهام عدالت، مجلس مصوبه ای به همین منظور ارائه کرده و در حال پیگیری هستیم تا کارگران جامانده از سهام عدالت نیز از مزایای این سهام بهره مند شوند.

رییس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی با اشاره به اصلاح ماده 5 کارگر ساختمانی مجلس ادامه داد: یک میلیون و 200 هزار کارگر ساختمانی فاقد بیمه در کشور داریم که برای تحت پوشش قرار دادن آن ها، مشکل تامین منابع مالی وجود داشت. با طراحی آیین نامه این مهم از سوی دولت، از ماه آینده، بین 500 تا 700 هزار کارگر ساختمان تحت پوشش بیمه قرار می گیرند. 
 
بابائی کارنامی با تاکید بر ضرورت توجه به امنیت شغلی کارگران و با بیان اینکه در 13 سرفصل نگرانی ناامنی شغلی کارگران را در کارگاه های کوچک و بزرگ داریم، اذعان کرد: این سرفصل ها توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دولت ارسال شده که امیدواریم تا یک ماه آینده اصلاح طرح امنیت شغلی کارگران توسط دولت به مجلس ارائه شود تا یک بار برای همیشه بساط قراردادهای سفید امضا و بی عدالتی در بنگاه ها و ساختارهای اقتصادی توسط دولت و مجلس برچیده شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1180901

مهمترین اخبار ایران و جهان: