نیوز سیتی!
11 اردیبهشت 1402 - 13:16

اقدام بی‌سابقه فوتسال هندوستان زیر نظر مربی سابق ایران!

تیم ملی فوتسال هند برای نخستین بار تشکیل می‌شود و در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، فدراسیون فوتبال هندوستان با اعلام نام ۳۱ بازیکن از برنامه ریزی برای تشکیل تیم ملی فوتسال این کشور برای نخستین بار و حضور در مسابقات قهرمانی آسیا خبر داد.

بازیکنانی که تاریخ ساز می‌شوند

«شاجی» دبیر کل فدراسیون هند در این خصوص گفت: در راستای چشم انداز ۲۰۴۷، توسعه فوتسال در هند نیز یک عنصر مهم است و با ایجاد تیم ملی فوتسال می‌توانیم پیشرفت فوتسال را تا حد زیادی رونق دهیم.

وی با بیان اینکه نام بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی فوتسال هند در تاریخ خواهد ماند گفت: این اولین بار است که ما اردوی ملی فوتسال خواهیم داشت و در جام ملت‌های آسیا شرکت می‌کنیم. ما مطمئن هستیم که می‌توانیم چشم انداز دلگرم کننده‌ای برای پیشرفت ایجاد کنیم.

فدراسیون هند ماه‌ها پیش «ویکتور هرمانس» کارشناس و مربی هلندی را به عنوان مشاور امور فوتسال استخدام کرد. هرمانس سابقه و تجربه زیادی در فوتسال جهان دارد و حتی زمانی هدایت تیم ملی ایران را بر عهده داشت.

فرمول «ایرانی» هرمانس برای هند

این مربی و مدرس فوتسال جهان در یکی از مصاحبه‌هایش گفت: از من خواسته شد که فوتسال را در سراسر جهان تبلیغ کنم و این کاری است که من در حال حاضر ۳۳ سال است انجام می‌دهم. به بیش از ۶۰ کشور رفته‌ام و مربی تیم‌هایی مثل هلند، هنگ کنگ، مالزی، ایران، مالت، اندونزی، تایلند و استرالیا بوده‌ام.

وی افزود: تیم‌های آسیایی این پتانسیل را دارند که برابر تمام تیم‌های جهانی پیروز بشوند به شرطی که برنامه توسعه مناسبی وجود داشته باشد. من در سال ۱۹۹۳ به ایران پیوستم تا برنامه فوتسال آنها را توسعه دهم و در سال ۲۰۰۰ قهرمانی فوتسال آسیا را به دست آوردیم.

هرمانس اظهار امیدواری کرد که سایر کشورهای آسیایی نیز بتوانند از ایران پیروی کنند و تیم‌هایی مانند برزیل و اسپانیا را به چالش بکشند.

هند مشکل تکنیکی ندارد

این مربی هلندی در سال ۲۰۱۲ به استخدام تایلند در آمد و آنها را در اولین سال حضور خود در مسابقات قهرمانی فوتسال آسیا به مقام دوم رساند و ایران را در این رقابتها کنار زد. او گفت: سرمربی و دستیار تیم ایران، بازیکن من از دوران حضورم در ایران بود.

هرمانس همچنین در خصوص ارزیابی اش از سطح فوتسال هند تاکید کرد: چند مسابقه از بازی‌های باشگاهی فوتسال هند را تماشا کردم. مشکل تکنیکی وجود ندارد. ما باید از نظر بدنی کار کنیم. تاکتیک‌ها مهم است. همچنین یک لیگ مناسب لازم است تا بازی‌های خوبی داشته باشیم. مربی باید دید خوبی از آمادگی تیم داشته باشد.

هند در منطقه ایران و ازبکستان؟

به گزارش خبرنگار مهر، هنوز مشخص نیست مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا در سال ۲۰۲۴ به میزبانی کدام کشور برگزار می‌شود. فدراسیون ایران چند روز پیش خبر داد مغولستان و اندونزی گزینه‌های میزبانی در شرق آسیا هستند.

اما پیش از مرحله نهایی مسابقات قهرمانی آسیا، تیم‌های این قاره باید در مرحله مقدماتی شرکت کنند. حضور هند در این مرحله هم ابهاماتی دارد چرا که احتمالاً این تیم به بخش آسیای مرکزی و جنوبی اضافه می‌شود؛ جایی که تیم‌های ایران و ازبکستان قدرت بلامنازع آن هستند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1179801

مهمترین اخبار ایران و جهان: