نیوز سیتی!
30 فروردین 1402 - 14:42

۹۷ درصد نان فروخته شده در استان قزوین مورد تایید سامانه هوشمند اس

قزوین- مسئول نظارت هوشمند بر نانوایی‌های استان قزوین گفت: ۹۷ درصد نان فروخته شده در واحدهای نانوایی این استان مورد پذیرش و تأیید سامانه هوشمند (نانینو) قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آزیتا اسدی روز چهارشنبه با بیان اینکه ۹۷ درصد نان فروخته شده در استان قزوین مورد تأیید سامانه هوشمند است، اظهار کرد: بررسی این رقم در سه ماهه زمستان سال گذشته نشان می‌دهد که در دی ماه ۸۸ درصد، بهمن ماه ۹۳ درصد و اسفندماه ۹۷ درصد نان فروخته شده مورد تأیید واقع شده است.

وی اضافه کرد: روند افزایش پذیرش نان در واحدهای نانوایی نشان می‌دهد که میزان تخلفات نانوایان در سامانه هوشمند کاهش پیدا کرده است.

اسدی تصریح کرد: کاهش این تخلفات به دلیل رعایت و اهتمام نانوایان در کار با دستگاه کارتخوان هوشمند است که سبب شده تا کمتر شاهد ثبت کارت‌های تکراری، خرید نان با تعداد بالا توسط یک کارت، فروش نقدی، کسب و کارهای تعریف نشده و حتی تعطیلی خودسرانه باشیم.

این مسئول در تحلیل دیگری از سامانه هوشمند نظارت بر نانوایی‌ها اظهار داشت: بر اساس بررسی تخلفات در سامانه هوشمند، نانوایی سنگگ با کمترین تخلف و نانوایی بربری با بیشترین تخلف در سامانه نانینو ارزیابی شده است.

اسدی خاطرنشان کرد: از ابتدای اجرای فاز سوم هوشمندسازی آرد و نان در این استان (آذرماه ۱۴۰۱) تعداد نان فروش رفته و پذیرش آن در سامانه هوشمند ارزیابی می‌شود، به این معنی که چه تعداد از نان فروش رفته بر خلاف مقررات اعلام شده ثبت گردیده است.

گفتنی است استان قزوین دارای یک هزار و ۶۲۸ واحد نانوایی است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1159689

مهمترین اخبار ایران و جهان: