نیوز سیتی!
03 اردیبهشت 1402 - 21:21

گام بلند استعدادیابی موفق ورزشی نابینایان و کم بینایان استان فارس

مسئول کمیته همگانی ورزش نابینایان و کم بینایان استان فارس گفت: توسعه ورزش های همگانی در سراسر استان فارس یکی از مهمترین دغدغه های مسؤولان ورزشی و از مهمترین عوامل نشاط و پویایی جامعه به ویژه قشر معلول است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، جعفری در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: برای حفظ سلامت و نشاط آحاد جامعه ضروری است زمینه های لازم برای همگانی کردن ورزش حتی در روستاها و نقاط دور افتاده استان فارس را فراهم کنیم.

 وی افزود: این امر به طور مکرر توسط مسئولین استان در همه سطوح مورد تاکید قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در همین راستا جلسات مکرری با  خانم دکتر خواست خدایی مدیر گروه همگانی اداره کل ورزش و جوانان فارس برگزار کردیم و در شرایط کرونایی که بر جو ورزش استان هم به شدت حاکم بود، ما برنامه های خود اعم از برنامه های مجازی متنوع همگانی، اجرای  چالش ها، پویش ها و مسابقات متعدد مجازی و غیره را برگزار نمودیم  و حتی از سراسر استان پهناور فارس کلیپ های بسیاری را نیز برایمان ارسال نمودند که این نشان از پیگیری و علاقمندی  عزیزان  نابینا و کم بینا بود.

جعفری افزود: در شروع امر، می بایست مسئولین ارشد استان و تصمیم ساز ورزش فارس  نگاه  ویژه ای به ورزش همگانی داشته باشند و هم در بعد معنوعی هم مادی از ورزش های نابینایان و کم بینایان استان فارس حمایت کنند.

وی با اشاره به لزوم شناخت مردم از ظرفیت های عزیزان نابینا و کم بینا گفت: باید با معرفی افتخارات و توانمندی های این قشر، بهره مندی از ظرفیت های موجود در بخش سخت افزاری و نیروهای انسانی تحت پوشش بهزیستی و استفاده بهینه لازم از این توانمندی ها را فراهم نماییم.

وی به مهم ترین راهکارهای تحقق ورزش همگانی با توجه به سال پیش رو اشاره کرد و گفت: بهترین راه حل نگاه آموزشی است، این موضوع باعث جذب بیشتر به این  ورزش می شود و لذا شعار ما در کمیته ورزش های همگانی داشتن افرادی پویا، جامعه ای بالنده  و از همه مهم تر مردمی فعال خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: در سال جدید نگاه متفاوت تری در ورزش همگانی  و ورزش در بعد  همگانی خواهیم داشت و تصمیم بر این است تا شهرستان های غیر فعال را فعال کنیم،  چون معتقدم باید کسانی مسئولیت را عهده دار شوند که دغدغه‌های عزیزان نابینا و کم بینا را درک و باید حتما فعال باشند و تمامی شهرستان ها با حمایت اداره کل ورزش و جوانان فارس، حداقل  می بایست کمیته فعال همگانی داشته باشند، چرا که باید در حوزه قهرمانی استعداد های جدید را  وارد  عرصه بین المللی نماییم و به سیاستهای فدراسیون جامع عمل بپوشانیم.

جعفری در خاتمه با حمایت های آتی هیئت ورزش های نابینایان و کم بینایان استان فارس و هم افزایی با اداره کل بهزیستی استان فارس و هیئت ورزش های جانبازان و معلولین گفت: در توسعه ورزش همگانی سپاه و بسیج می توانیم با اشتراک گذاشتن امکانات ورزشی، پیوست های فرهنگی و حمایت های ورزشی شهرداری ها در سراسر استان، گام بلندی برای توسعه ورزش افراد با نیاز ویژه خاصه عزیزان نابینا و کم بینا برداریم.

پایان پیام/د

منبع: فارس
شناسه خبر: 1165989

مهمترین اخبار ایران و جهان: