نیوز سیتی!
16 فروردین 1402 - 11:50

کاهش ۹ درصدی تعداد ناوگان باری خراسان شمالی نسبت به سال ۱۴۰۰

بجنورد_ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: ۲۱۱ هزار دستگاه ناوگان باری طی سال گذشته، کالاها را از مبادی استان جابجا کردند که نسبت به سال ۱۴۰۰، ۹ درصد کاهش یافته است.

محمد مشتری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ۲ میلیون و ۸۸۰ هزار تن کالا طی سال گذشته توسط ناوگان باری از مبادی خراسان شمالی حمل شد که در مقایسه با سال ۱۴۰۰، کاهش ۱۲ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: کالاهای حمل شده در این مدت توسط ۲۱۱ هزار دستگاه ناوگان باری از مراکز تولیدی استان به نقاط مختلف کشور حمل شده که نسبت به سال گذشته ۹ درصد کاهش یافته است.

وی افزود: بیشترین حمل کالا به بندرعباس و استان‌های همجوار خراسان شمالی بوده و همچنین بیشترین میزان جابجایی کالا طی این مدت مربوط به شهرستان بجنورد است.

مشتری با بیان اینکه عمده ترین کالاهای حمل شده کود اوره، سیمان و پودر آلومینیوم بودند، خاطرنشان کرد: ۲۶ شرکت حمل و نقل کالا و ۸ هزار و ۵۳۶ راننده در بخش حمل و نقل بار در استان مشغول کار هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: هزار و ۲۰۶ دستگاه ناوگان حمل و نقل کالا شامل ۴ هزار و ۹۷۲ دستگاه کامیون و کامیونت و ۳ هزار و ۲۳۴ دستگاه وانت بار در بخش حمل و نقل کالا در این استان فعالیت می‌کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1128889

مهمترین اخبار ایران و جهان: