نیوز سیتی!
22 فروردین 1402 - 23:16

فعالیت های محرومیت زدایی بنیاد مسکن افتخاری بزرگ بشمار می رود

زنجان -نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: انجام فعالیتی جهادی و محرومیت زدایی افتخاری بزرگ برای کارکنان بنیاد مسکن است.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله علی خاتمی شامگاه سه شنبه در دیدار با مسوولان بنیاد مسکن استان، خدمات بنیاد مسکن را بسیار ارزشمند و ماندگار عنوان کرد و گفت: این نهاد انقلابی با بیش از چهار دهه فعالیت با همت و تلاش مضاعف به خوبی توانسته است خدمات گسترده ای را درزمینه توسعه و آبادانی روستاها، تامین مسکن، کمک به اقشار محروم جامعه و غیره ارائه کند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: بر این اساس می توان گفت یکی از اهداف مهم حضرت امام(ره) از تاسیس بنیاد مسکن، رسیدگی به امور محرومین جامعه بوده است.

وی با اشاره به سالروز تاسیس حساب ۱۰۰ امام (ره) و بنیاد مسکن گفت: واقعیت این است بنیاد مسکن در سطح کشور و همچنین در استان زنجان خدمات زیادی ارائه کرده و ما قدردان این زحمات هستیم.

خاتمی افزود: زنجان به عنوان استان‌هایی است که توانسته عملکرد شایان و قابل قبولی در زمینه توسعه روستاها و محرومیت زدایی داشته باشد.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان نیز در این جلسه به اقدامات بنیاد مسکن در سه حوزه عمران روستایی، مسکن شهری و بازسازی و مسکن روستایی اشاره کرد و گفت: از مجموع ۹۲ هزار ۶۷۸ واحد مسکونی روستایی در استان ۵۲ هزار واحد مسکونی مقاوم سازی شده است.

رضا خواجه ای افزود:، احداث و بهره برداری از ۱۶۸ واحد مسکن خانوارهای دارای حداقل ۲ عضو معلول روستایی، کمک بلاعوض از حساب ۱۰۰ حضرت امام برای تکمیل واحد های نیمه تمام روستایی به تعداد ۳ هزار و ۶۰۰واحد روستایی به مبلغ ۱۹ میلیارد تومان از دیگر اقدامان بوده است.

وی خاطر نشان کرد:احداث یکهزار ۷۷۰ واحد مسکونی در قالب مسکن محرومان و نهضت مسکن درسال جاری، تکمیل و واگذاری ۹۷۳ واحد مسکونی به متقاضیان در قالب مسکن محرومان، دریافت ۳۶۸ قطعه زمین از اداره راه و شهرسازی برای احداث ۲ هزار ۶۴۸ واحد مسکونی در طرح نهضت مسکن از دیگر فعالیت های این نهاد به‌شمار می رود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1142101

مهمترین اخبار ایران و جهان: