نیوز سیتی!
22 فروردین 1402 - 16:18

دیدار فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا با ولیعهد بحرین

چند روز پس از سفر سازمان اطلاعات آمریکا (سیا) به بحرین، فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا با ولیعهد بحرین در منامه دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، «چارلز برد کوپر» فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا با «سلمان بن حمد بن عیسی آل خلیفه» ولیعهد بحرین در منامه دیدار و گفتگو کرد. این دیدار تنها چند روز پس از سفر «ویلیام برنز» رئیس سازمان سیا به بحرین و دیدار او با مقامات ارشد این کشور انجام شد.

خبرگزاری رسمی بحرین اعلام کرد که ولیعهد این کشور و فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در منامه، درباره ادامه هماهنگی‌های دوجانبه و شماری از موضوعات مشترک مورد توجه دو کشور گفتگو کردند.

ولیعهد بحرین در این دیدار بر سطوح پیشرفته همکاری‌های مشترک کشورش و آمریکا در زمینه‌های مختلف به‌ویژه حوزه‌های نظامی و دفاعی تاکید کرد.

وی همچنین تحکیم پایه‌های امنیت و ثبات در منطقه را از طریق متحد کردن تلاش‌های مشترک بین‌المللی که منعکس‌کننده تداوم رفاه و توسعه منطقه و جهان خواهد بود، ضروری دانست.

لازم به ذکر است که «ناوگان پنجم آمریکا» ناوگانی از نیروی دریایی آمریکا است که در آب‌های سرزمینی مقابل بحرین مستقر است و کارشناسان آمریکایی آن را مهم‌ترین ناوگان راهبردی این کشور در منطقه خلیج فارس توصیف می‌کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1141345

مهمترین اخبار ایران و جهان: