نیوز سیتی!
21 فروردین 1402 - 09:55

تعطیلی ۲۱ داروخانه متخلف در کردستان

سنندج- معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: بازرسی های صورت گرفته شده از ابتدای سال جاری از اماکن درمانی و بهداشتی منجر به تعطیلی ۲۱ داروخانه متخلف در استان شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط علوم پزشکی کردستان، هومن قصری اظهار کرد: طی بازرسی‌های صورت گرفته در طرح نوروزی امسال، ۱۶۱ قلم کالا معادل ۲ هزار و ۱۰۷ کیلوگرم مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی در استان، کشف و ضبط شد.

وی افزود: در زمان اعلام شده، ۱۱۷ بازدید از واحدهای تولید مواد غذایی و ۳۸۴ بازدید نیز از مراکز عرضه مواد غذایی و لوازم آرایشی، بهداشتی به ثبت رسید.

قصری خاطرنشان کرد: در این مدت ۶۱۹ مورد بازرسی از مراکز دارویی و هفت مورد بازرسی از شرکت‌های دارویی به عمل آمد که منجر به تعطیلی ۲۱ داروخانه شد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان به تشدید فعالیت مرکز اطلاع رسانی دارو و سموم (۱۹۰) و پاسخگوی ۱۸۹ مورد تماس تلفنی در این مدت اشاره کرد و افزود: هزار و ۱۹۵ مورد بازرسی از داروخانه‌ها و شرکت‌های دارویی، واحدهای تولیدی و عرضه مواد غذایی و آرایشی- بهداشتی، واحدهای تولیدی و اصناف ملزومات و تجهیزات پزشکی توسط کارشناسان این معاونت به ثبت رسید.

قصری اضافه کرد: ۶۸ مورد بازرسی از واحدهای تولیدی، شرکت‌ها و صنف‌های توزیعی و اصناف ملزومات و تجهیزات پزشکی و گشت‌های مشترک با مدیریت دارو و معاونت درمان دانشگاه، انجام شده است.

وی ادامه داد: این بازدیدها منجر به پلمپ یک واحد تولیدی، کشف و ضبط ۲۷۵ قلم ملزومات پزشکی و چهار بسته ملزومات دندانپزشکی و دادن تذکر کتبی به ۱۵ واحد تولیدی و صنفی و ۱۱ داروخانه شد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: در طول این مدت، تعداد ۴۵۳ آزمون میکروبی، شیمیایی و آنالیز بر روی نمونه‌های ارسال شده به آزمایشگاه کنترل مواد غذایی استان نیز انجام شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1139389

مهمترین اخبار ایران و جهان: