نیوز سیتی!
12 فروردین 1402 - 18:25

حضرت خدیجه با بذل مال جهاد وارسته‌ای در راه اسلام انجام داد

اردبیل- استاد حوزه و دانشگاه‌های اردبیل گفت: حضرت خدیجه (س) با بذل مال و سرمایه مادی خود توانست به مکتب اسلام قوت خاص بخشیده و پشتیبانی لازم را از رسالت نبی مکرم اسلام انجام دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسین نوری عصر شنبه در مراسم گرامیداشت سالروز رحلت حضرت خدیجه (س) اظهار کرد: حضرت علی (ع) با شمشیر خود و حضرت خدیجه (س) نیز با بذل مال خود توانستند در صدر اسلام به رسالت نبی مکرم اسلام کمک کرده و دین اسلام را از هجمه‌ها و تهدیدهای مختلف مصون نگه دارند.

وی تصریح کرد: حضرت خدیجه (س) از زنان پاکدامن و وارسته مکتب اسلام است که با زهد تمام و شایستگی اخلاقی توانست فرزندی همچون فاطمه زهرا (س) را تربیت کرده و تحویل جامعه اسلامی دهد.

استاد حوزه و دانشگاه‌های اردبیل گفت: آن بانوی وارسته به رغم همه تنگناها و سختی‌های دوران صدر اسلام با نهایت صداقت و صمیمیت در کنار نبی مکرم اسلام قرار گرفت و توانست دین اسلام را از هجمه‌های سنگین کفار در امان نگه دارد.

حجت‌الاسلام نوری افزود: در شرایط کنونی نیز بانوان ما در کنار مردان رسالت سنگینی را در تربیت فرزندان و خانه‌داری بر عهده دارند که باید با تأسی به بزرگ بانوان مکتب اسلام، در این مسیر گام برداشته و حرکتی تاریخی انجام دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: خروجی تربیت، تلاش و مجاهدت حضرت خدیجه (س) و نبی مکرم اسلامی فرزندی شایسته و بانوی بزرگواری است که همه مسلمانان به وجود او افتخار می‌کنند و همواره از حضرت زهرا (س) به عنوان سرآمد زنان یاد می‌کنند.

حجت‌الاسلام نوری اضافه کرد: امروز نیز شایسته است بانوان ما با اتکا و توسل به چنین الگوهای شایسته‌ای در کنار حفظ حجاب و عفاف خود تلاش کنند تا عظمت و بزرگی زنان را نشان داده و بیش از گذشته در مسیر تعالی گام بردارند.

وی بیان کرد: امروز در حساس‌ترین مقطع زنان ما به الگوهای شایسته‌ای همچون خدیجه کبری و فاطمه زهرا (س) نیاز دارند تا بتوانند در سنگر تربیت فرزندان و نسلی شایسته گام‌های مؤثری را بردارند.

حجت‌الاسلام نوری به یوم‌الله ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی ایران نیز اشاره کرد و گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و در نخستین سال حرکت توفنده انقلاب، امام راحل تاکید بر همه‌پرسی داشتند تا اصالت انقلاب اسلامی نمایان شده و مردم با رأی خود توانستند نظام جمهوری اسلامی ایران را تثبیت کنند.

استاد حوزه و دانشگاه‌های اردبیل افزود: دشمنان همچنان از این حضور بالنده ملت و حرکت تاریخی آنها عصبانی هستند ولی این تثبیت جایگاه نظام اسلامی زمینه و فرصت دفع توطئه‌ها و نقشه‌های دشمنان را فراهم کرده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1121445

مهمترین اخبار ایران و جهان: