نیوز سیتی!
12 فروردین 1402 - 13:41

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در نمایشگاه قرآن چه می‌کند؟/ از قصه‌گویی برای بچه‌ها تا تماشاخانه سیار

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به فعالیت‌های کانون در نمایشگاه قرآن اشاره کرد و گفت: ارائه برنامه‌ها و خدمات فرهنگی در نمایشگاه قرآن برنامه‌ریزی شده است و هر شب کودکان و نوجوانان می‌توانند در ساعت 17 از برنامه قصه‌گویی که در غرفه کانون ارائه می‌شود، استفاده کنند.

فرهاد فلاح معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس از حضور فعال کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سی‌اُمین نمایشگاه بین المللی قرآن در تهران خبر داد و  اظهار کرد: کانون همزمان با آغاز به کار سی‌اُمین نمایشگاه بین المللی قرآن، ضمن فعالیت خود در این نمایشگاه به عرضه محصولات و کتاب های خود در این نمایشگاه پرداخته است.

وی ادامه داد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ماه‌های اخیر 100 عنوان کتاب چاپ اول داشته است و بخشی از کتاب‌های کانون در این نمایشگاه عرضه خواهد شد؛ همچنین کتاب‌های موفق کانون نیز در این غرفه در دسترس علاقه‌مندان است.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به فعالیت‌های کانون در نمایشگاه قرآن اشاره کرد و افزود: ارائه برنامه‌ها و خدمات فرهنگی در نمایشگاه قرآن برنامه‌ریزی شده است و هر شب کودکان و نوجوانان می‌توانند در ساعت 17 از برنامه قصه‌گویی که در غرفه کانون ارائه می‌شود، استفاده کنند.

وی تصریح کرد: این قصه‌گویی‌ها از سوی برجسته‌ترین قصه‌گویان ایران در قالب‌ها و تکنیک‌های مختلف اجرا می‌شوند که قصه‌گویی به زبان اشاره یکی از این شیوه‌هاست که هم برای بچه‌های با نیازهای خاص و هم برای دیگر بچه‌ها قابل استفاده و جذاب است.

فلاح افزود: هر شب دو قصه‌گوی برجسته در نوبت‌های مختلف در یک سالن که در کنار غرفه کانون پیش‌بینی شده است به قصه‌گویی می پردازند و خانواده‌ها به همراه فرزندان خود می‌توانند از این قصه‌ها و سبک و روش آنها استفاده کنند.

وی به تشریح دیگر بخش‌های فعال کانون در نمایشگاه قرآن پرداخت و ادامه داد: در این نمایشگاه که از دوازدهم تا بیست و نهم فروردین ماه در مصلای تهران برگزار می‌شود، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به معرفی فعالیت‌ها و ظرفیت‌های کانون می‌پردازد؛ همچنین نمایش‌های عروسکی و تئاترهای جذاب از جمله برنامه‌هایی است که با موضوعات دینی و قرآنی پیش بینی شده است.  ضمن اینکه با حضور مربیان کانون، برنامه‌های کتابخوانی برای کودکان و نوجوانان برگزار می شود.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اظهار کرد: برگزاری مسابقه و نقاشی کودکان و نوجوانان از دیگر فعالیت‌های کانون در این بخش است. همچنین به صورت ویژه، تماشاخانه سیار کانون نیز ضمن ارائه خدمات در محدوده نمایشگاه و طبق جدول برنامه ریزی شده در شهرهای مختلف نیز با موضوعات نمایشگاه قرآن به ارائه خدمات می پردازد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1121145

مهمترین اخبار ایران و جهان: