نیوز سیتی!
10 فروردین 1402 - 11:16

شهرداری سنندج میزبان اولین دوره مسابقات منطقه‌ای قرآن کریم

رییس سازمان فرهنگی،اجتماعی ورزشی شهرداری سنندج گفت: نخستین دوره مسابقات منطقه‌ای قرآن کریم به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر در سنندج برگزار می‌شود.

سه رکوت نجفی در گفت وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار کرد: به مناسبت ماه مبارک رمضان و با هدف بهره‌برداری بیشتر از فیوضات این ماه غفران و بهار قرآن و ترویج بیشتر فرهنگ انس با قرآن به ویژه در میان خردسالان، نوجوانان و جوانان، شهرداری و شورای شهر سنندج نخستین دوره مسابقات منطقه‌ای قرآن کریم را در رشته‌های قرائت و تحقیق برگزار می‌کند.

به گفته وی، معرفی الگوهای جوان قرآنی، فراهم نمودن زمینه هدایت و معرفی این استعدادها، فراهم نمودن امکان مشارکت و تبادل تجربیات و آشنایی بیشتر قاریان استان‌ها از دیگر اهداف برگزاری این دوره مسابقات است.

رییس سازمان فرهنگی،اجتماعی ورزشی شهرداری سنندج با بیان اینکه این دوره مسابقات ویژه خواهران و برادران است و در رده سنی 15 سال و 15 تا 25 سال 22 فروردین ماه امسال برابر با بیستم رمضان برگزار می‌شود، عنوان کرد: تمام علاقه‌مندان به شرکت در این مسابقه از استان‌های کردستان، آذربایجان غربی، ایلام، زنجان، کرمانشاه، لرستان و همدان با میزبانی سنندج برگزار می‌شود.

نجفی اضافه کرد: علاقه‌مندان به شرکت در این دوره از مسابقات قرآنی باید تلاوت‌های خود را در قالب فایل از طریق پیام رسان ایتا به شماره 09189820460 و یا آدرس الکترونیکی معاونت فرهنگی شهرداری    سنندج به نشانی[email protected]به دبیرخانه مسابقات ارسال کنند.

وی افزود: ویدیوهای ارسالی باید بدون هرگونه تدوین، افکت، اکو و سا هر گونه دستکاری صوتی دیگر و در کیفیت اصلی صدا شرکت کننده ضبط شود، تصویر شرکت‌کننده حین تلاوت باید کاملا مشخص باشد و حداکثر طول زمان تلاوت برای قرائت‌ها تقلیدی ویژه رده سنی زیر 15 سال 4 دقیقه باشد تلاوت‌های بیشتر از سقف تعیین شده کسر امتیاز خواهند گرفت.

وی خاطرنشان کرد: برای رده سنی بالای 15 الی 25 سال قرائت به صورت آزاد از میان قرعه‌های اعلام شده زیر به دلخواه یک قرعه توسط خود شرکت کننده انتخاب، اجرا و ارسال می‌شود و در مرحله مقدماتی و فینال انجام خواهد شد.

رییس سازمان فرهنگی،اجتماعی ورزشی شهرداری سنندج به عناوین قرعه های اعلامی برای شرکت کنندگان در رده سنی بالای 15 تا 25 سال هم گریزی زد و گفت: قرعه شماره یک آیه 160 تا 162 سوره اعراف صفحه 171، قرعه شماره 2 آیه 22 سوره مبارکه انفال صفحه 179 تا آیه 27 همین سوره، قرعه شماره سه آیه 6 تا 11 سوره رعد صفحه 250، قرعه شماره چهار آیه 15 تا 20 سوره نمل صفحه 378 و قرعه شماره پنج آیه 76 تا 79 سوره قصص صفحات 394 و 395 است.

وی بازه زمانی و مهلت نهایی دریافت تلاوت‌های ارسالی و شرکت در مسابقه را بیستم رمضان المبارک برابر با بیست و دوم فروردین ماه امسال عنوان کرد و افزود: داوری و سنجش این مسابقات در دو بخش مقدماتی و فینال توسط داوران توانمند قرآنی انجام می‌شود.

رییس سازمان فرهنگی،اجتماعی ورزشی شهرداری سنندج تصریح کرد: مرحله مقدمات هر یک از آیتم‌های تلاوت اعم از تجوید، لحن، صوت و وقف ابتدا توسط 2 داور بصورت مجزا داوری می‌شود و در پایان نمره نهایی شرکت کننده میانگین نمرات کسب شده توسط داوران خواهد بود.

نجفی خاطرنشان کرد: پس از بررسی و اتمام مرحله مقدماتی در هر رده سنی از میان خواهران و برادران بصورت جداگانه 10 نفر در مجموع 4 نفر به شرط کسب حد نصاب لازم یعنی حداقل 75 درصد کل امتیاز به مرحله فینال مسابقات راه خواهند یافت.

وی افزود: مرحله فینال بصورت حضوری و با اجرای زنده راه یافتگان به مرحله نهایی انجام خواهد شد.

رییس سازمان فرهنگی،اجتماعی ورزشی شهرداری سنندج با بیان اینکه در هر دو مرحله معیار داوری براساس آئین‌نامه داوری مسابقات اوقاف و امور خیریه خواهد بود، گفت: دبیرخانه مسابقات در نظر دارد علاوه بر معرفی نفرات برتی پایانی، اقدام به معرفی و تجلیل چند نفر پدیده و چهره مساقات در راستای الگوسازی در جامعه کند.

وی اضافه کرد: در پایان مسابقات از برگزیدگان در مراسمی فاخر به میزبانی شهرداری و شورای اسلامی شهر سنندج با اهدای جوایز نفیس و ارزنده، لوح تقدیر و تندیس مسابقات تجلیل و تکریم بعمل می‌آید.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس
شناسه خبر: 1117445

مهمترین اخبار ایران و جهان: