نیوز سیتی!
11 تیر 1402 - 12:00

فروشندگان موظف به صدور فاکتور برای خریداران هستند

شهرکرد_مدیرکل تعزیرات حکومتی چهارمحال و بختیاری گفت: فروشندگان موظف به تحویل فاکتور به مشتری هستند.

سعید فلاح در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: بحث نظارت بر بازار ازجمله وظایف دستگاه‌های متولی امر نظارت مانند صمت، اتاق اصناف و جهاد کشاورزی است.

وی تصریح کرد: چنانچه تخلفی در این زمینه مشاهده شود تشکیل پرونده انجام شده و جهت رسیدگی به تعزیرات حکومتی جهت صدور حکم ارسال می‌شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی چهارمحال و بختیاری یادآور شد: با این وجود این سازمان بر اساس ماده ۱۹ آئین‌نامه سازمان در بخش نظارت هم ورود کرده است و دلیل این کار ضرورتی است که از طریق قرارگاه نظارتی سازمان به ما اعلام شده است.

فلاح افزود: تعزیرات حکومتی با ایجاد گشت‌های مشترک در معیت ناظران دستگاه‌های نظارتی، نظارت‌هایی دارد.

وی بیان داشت: اینکه قیمت فروش یک واحد صنفی درست است یا نه، تابع یکسری از شرایط است، اما قانون حاکم بر فروش واحدهای نظارتی قیمت خرید کالا است و اگر این قیمت طبق فاکتور ارائه شده با میزان سود رعایت شود، مشکلی نیست و اگر سود قانونی رعایت نشود به چند طریق می‌توان برخورد کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی چهارمحال و بختیاری با اعلام شماره ۱۲۴ برای اعلام گران‌فروشی ادامه داد: ورود به سامانه ۱۳۵ تعزیرات حکومتی یکی دیگر از راه‌ها برای ثبت تخلفات یا در قالب شکایت و یا در قالب گزارش مردمی است.

فلاح خاطرنشان کرد: این گزارش‌ها از سامانه برداشت شده و به گشت‌های مشترک سطح شهر ارجاع داده و در اسرع وقت بررسی و در صورت احراز تخلف رسیدگی می‌شود.

وی ادامه داد: فروشنده موظف به تحویل فاکتور به مشتری است، برای صدور فاکتور سقف در نظر گرفته شده است و تا ۱۰۰ هزار تومان اجباری بر صدور فاکتور نیست مگر آنکه مشتری درخواست کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1324389

مهمترین اخبار ایران و جهان: