نیوز سیتی!
22 تیر 1402 - 11:03

جهاد تبیین بر دوش متدینین و مردم است

تربت حیدریه ـ دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان تربت حیدریه گفت: جهاد تبیین بر دوش متدینین و مردم است، چرا که این انقلاب را مردم با ولی‌فقیه و مجتهد به پیش بردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامرضا زمانیان در اجتماع مدافعان حریم خانواده که در باغملی تربت حیدریه برگزار شد، اظهار کرد: اگر سیاسیون لایحه عفاف و حجاب را از این هفته به آن هفته موکول می‌کنند، بدان خاطر است که متدینین مطالبه گری نمی‌کنند و بعضی از این افراد منتظرند این لایحه را به سال‌ها بعد رأی آوری موکول کنند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان تربت حیدریه گفت: زمانی متدینین برای کشف حجاب در مسجد گوهرشاد معترض شدند و هزاران نفر به خاک و خون کشیده شدند و امروز نیز جمع شدیم تا از یک واجب الهی و دینی که به فراموشی سپرده شده حمایت کنیم.

وی با اشاره به اینکه اگر امروز برای این واجب فراموش شده، کار نشود اساس جمهوری‌اسلامی به خطر خواهد افتاد، گفت: صهیونیست‌ها دو ستون اصلی نظام اسلامی یعنی ولایت فقیه و بنیان خانواده‌ها را هدف قرار دادند تا جوانان این مرز و بوم را نسبت به اعتقادات و مکتب اسلام سست و بی‌اراده کنند.

زمانیان بیان کرد: جهاد تبیین بر دوش متدینین و مردم است، چرا که این انقلاب را مردم با ولی‌فقیه و مجتهد به پیش بردند و این بدان معناست که انقلاب را مردم نگه داشتند و در همین ۴۳ سال هم ثابت شده که برخی مسئولینی بودند که از این انقلاب و نظام حقوق می‌گرفتند اما به کشور آسیب رساندند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان تربت حیدریه ادامه داد: آن واجبی که فرایض دینی را جلو می‌برد امر به معروف و نهی از منکر است، لذا اگر امام حسین علیه السلام در مدینه می‌ماندند سال‌ها می‌توانستند در این شهر زندگی کنند اما امام حج را ناتمام گذاشتند و به قتلگاه کربلا رفتند تا امر به معروف و نهی از منکر اقامه شود.

وی گفت: اگر سیاسیون لایحه عفاف و ججاب را از این هفته به آن هفته موکول می‌کنند، بدان خاطر است که متدینین مطالبه گری نمی‌کنند و بعضی از این افراد منتظرند این لایحه را به سال‌ها بعد رأی آوری موکول کنند.

زمانیان افزود: مانور مطالبه گری از مسئولان در شهرستان باید اجرا شود که برخی افراد اندک شمار گمان نکنند که در اکثریت هستند لذا نباید به موضوع عفاف و حجاب بی‌تفاوت بود و از تذکر لسانی خسته بشویم، چرا که این تذکرات و گفته‌ها به لحاظ رفتارشناسی اثرگذار است.

دبیر ستاد امر به معروف تربت حیدریه اظهار کرد: ۳۲ نهاد و دستگاه اجرایی در موضوع عفاف و حجاب مسئولیت دارند که آخرین این دستگاه‌ها نیروی انتظامی و بسیج است و متأسفانه برخی مسئولین ادارات حتی در اداره خود نسبت به مقوله حجاب بی‌اهمیت هستند، لذا این مطالبه می‌رود که موضوع امر به معروف و نهی از منکر و حجاب و عفاف ابتدا باید در همین دستگاه‌ها نهادینه شود.

گفتنی است؛ همزمان با سالروز حمله خونین عوامل سفاک رضاخان به مسجد گوهرشاد، اجتماع مدافعان حریم خانواده در باغملی تربت حیدریه برگزار شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1356101

مهمترین اخبار ایران و جهان: