نیوز سیتی!
03 تیر 1402 - 08:48

نقش پررنگ مشاوران املاک در سوداگری بازار مسکن

مشاور وزیر راه و شهرسازی با بیان "باید با بنگاهی که ملک را احتکار کرده نمی‌توانیم تعزیراتی برخورد کرد"گفت: بنگاه‌های املاک غیرمجاز باید پلمب شوند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سید جواد سادات فیرزنی با بیان این‌که کنترل قیمت مسکن 2 لایه دارد، اظهار کرد:‌یک لایه صنفی است که باید با دقت نظر از بنگاه‌ها و مشاورین املاک بازرسی انجام شود و تمام آن‌ها که بدون مجوز درحال فعالیت هستند، پلمب شوند.

وی ادامه داد: لایه دوم موضوع امنیتی است؛ مثلا با بنگاهی که ملک را احتکار کرده دیگر نمی‌شود با روش‌های تعزیراتی برخورد کرد بلکه باید با تشکیل شعب ویژه به طور خاص و ویژه مورد رسیدگی قرار گیرد و اقدامات خوبی تاکنون در این زمینه انجام شده است.

وی افزود:‌ مهم‌ترین تخلفات احتمالی بنگاه‌های معاملات املاک نداشتن مجوز و  عدم ارائه کد رهگیری است. بر اساس ماده 18 قانون جهش تولید مسکن، بنگاه‌های مشاور املاک و موجران و مالکان مکلف به دریافت کدرهگیری از سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات هستند.

مشاور مسکن وزیر راه و شهرسازی بنگاه‌های معاملات املاک غیرمجاز را یکی از دلایل افزایش غیرواقعی و سوداگرانه قیمت مسکن دانست و افزود: عزم خود را جزم کرده ایم تا با کمک سایر نهادها در شناسایی بنگاه‌های غیرمجاز و ساماندهی بنگاه‌های مشاور املاک مجاز بتوانیم کمکی به بازار اجاره کنیم.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1304789

مهمترین اخبار ایران و جهان: