نیوز سیتی!
02 تیر 1402 - 12:34

هشدار رئیس شاباک درباره فروپاشی تشکیلات خودگردان فلسطین

رئیس سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در دیدار با مقامات سازمان ملل گفته است که تل آویو از فروپاشی تشکیلات خودگردان فلسطین نگران است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شبکه صهیونیستی «کان ۱۱» در گزارشی از دیدار «رونین بار» رئیس سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک یا شین بِت) با مقامات سازمان ملل از جمله «روزماری دیکارلو» معاون دبیرکل سازمان ملل در امور سیاسی و صلح خبر داد.

به نوشته وبگاه خبری شهاب نیوز، طبق گزارش این شبکه عبری‌زبان، این دیدار دو هفته پیش در جریان سفر رونین بار به نیویورک انجام شده است. رئیس سازمان شاباک در این دیدار گفته است که تشکیلات خودگردان توانایی خود را از دست داده و دیگر به بخش‌های مختلفی از شمال کرانه باختری کنترلی ندارد.

رونین بار در ادامه در تلاش برای توجیه حملات و عملیات‌های نظامی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری مدعی شده است که ضعیف شدن تشکیلات خودگردان، اسرائیل را به وادار به اقدام در این مناطق کرده است.

 

 

به گفته شبکه «کان ۱۱» رونین بار در این دیدار در خصوص فروپاشی تشکیلات خودگردان فلسطین به ریاست «محمود عباس» هشدار داده و گفته است که در صورت وقوع چنین رویدادی، اوضاع از کنترل خارج خواهد شد.

رئیس سازمان شاباک همچنین در خصوص پرونده هسته‌ای ایران، اوضاع منطقه غزه و پرونده تبادل اسرا با «روزماری دیکارلو» گفت‌و‌گو کرده است.

نگرانی مقامات اسرائیلی از فروپاشی تشکیلات خودگردان طی چند سال اخیر و همراه با ظهور گروههای جدید مقاومت در جنین و نابلس و دیگر مناطق کرانه باختری و افزایش قابل توجه عملیات‌های مسلحانه فلسطینی‌ها به شدت افزایش یافته است.

تشکیلات خودگردان فلسطین در سال ۱۹۹۴ و متعاقب پیمان اسلو بین سازمان آزادی‌بخش فلسطین و رژیم صهیونیستی تشکیل شد تا اداره امور داخلی کرانه باختری و غزه را در دست بگیرد، این تشکیلات در سال ۲۰۰۵ در درگیری با حماس از غزه اخراج شد و در کرانه باختری نیز کمترین میزان قدرت را در دست دارد.

به اذعان مقامات تل آویو، ساکنان کرانه باختری تشکیلات خودگردان را نماد سرافکندگی فلسطین، فساد و ناکارآمدی و خیانت به سرزمین فلسطین می‌دانند؛ به خصوص اینکه علی‌رغم تمامی تهدیدات مقامات رام الله، هماهنگی امنیتی تشکیلات با رژیم صهیونیستی هیچ زمانی متوقف نشده است.

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1303601

مهمترین اخبار ایران و جهان: