نیوز سیتی!
19 تیر 1402 - 20:09

راه آهن: قطارهای حومه ای رجا به دلیل نبود ایمنی از سیر خارج شدند

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه روال کنونی ایمنی مربوط به سالهای گذشته است، گفت: سیر چند قطار حومه‌ای رجا به دلیل نبود ایمنی متوقف شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران 2 روز بعد از برگزاری نشست کمیسیون عالی سوانح، جزییات آنرا به نقل از مدیرعامل راه آهن منتشر کرد.

صالحی با بیان اینکه  امیدواریم ر حوزه ایمنی، بتوانیم به سمت صفر شدن سوانح در شبکه ریلی کشور حرکت کنیم، اظهار کرد:رسالت اصلی کمیسیون عالی سوانح، در واقع «پیشگیری» از وقوع سوانح است. روالی که هم اکنون در حوزه ایمنی در راه‌آهن وجود دارد، مربوط به سالیان گذشته است و لازم است تا قوانین و مقررات با توجه به مقتضیات روز از جمله افزایش شاخص حمل و سرعت سیر بازنگری شوند.

وی با اشاره به اینکه در اکثر نقاط دنیا قوانین حمل‌ونقل ریلی به روز‌رسانی شده‌ است، افزود:در کشورمان نوع قطارها، چشمه‌های بار، سرعت قطار وسایر موارد مرتبط تغییر کرده‌ و به همین دلیل باید قوانین و مقررات سیر و حرکت به روز رسانی شوند و همه نیز از آن تبعیت کنند.

وی با بیان اینکه بدون رعایت ایمنی، افزایش تن کیلومتر و نفر کیلومتر قابل قبول نخواهد بود، یادآور شد: انتظار داریم اعضای کمیسیون با جدیت پیش رفته و قوانین و مقررات سیر و حرکت را بازبینی کنند.

مدیرعامل راه‌آهن گفت: با به روزرسانی آئین‌نامه کیلومتراژ، مبالغ پرداختی مامورین افزایش قابل توجهی پیدا کرده که نقش به سزایی در انگیزه بخشی به مامورین موثر در سیر و حرکت دارد. 

صالحی با بیان اینکه پس از اصلاح آئین نامه کیلومتراژ، اینک نوبت به موضوع ایمنی رسیده است، تاکید کرد: نگاه ما به ایمنی، نگاه تحولی است و باید در ستاد تحول نیز موضوع ایمنی با اولویت ویژه‌ای مورد بررسی قرار گیرد و اقدامات لازم گام به گام به پیش برود. 

وی با اشاره به اقدام اخیر راه‌آهن در لغو مجوز سیر چند قطار حومه‌ای متعلق به شرکت حمل و نقل ریلی رجا که فاقد ایمنی و کیفیت لازم برای سیر در شبکه ریلی بودند، تصریح کرد: مبنای همه چیز ایمنی و رفاه مردم است. تمامی ناوگان ریلی ملزم به احراز صلاحیت‌های لازم جهت سیر ایمن در شبکه ریلی هستند، در غیر این‌صورت مجوز سیر آن‌ها لغو خواهد شد.

به گزارش تسنیم، اواخر ماه گذشته راه آهن طی اطلاعیه ای به شرح زیر دلیل خارج کردن برخی قطارهای حومه شرکت حمل و نقل رجا را انجام تعمیرات اعلام کرده بود؛

« پس از ایجاد مشکلات مختلف به‌ویژه مشکل تهویه و نقص فنی قطارهای حومه ای شرکت رجا که باعث ایجاد تاخیر در حرکت این قطارها و نارضایتی مردم شده بود، شرکت راه آهن از شرکت مالک خواست هرچه سریعتر نسبت به انجام تعمیرات لازم روی این قطارها اقدام کند. با توجه به مشکلات پیش آمده برای مردم در قطار‌های حومه‌ای شرکت رجا، شماری از این قطار‌ها برای انجام تعمیرات لازم تا اطلاع بعدی از سیر خارج شدند.»

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1347845

مهمترین اخبار ایران و جهان: