نیوز سیتی!
10 تیر 1402 - 19:47

واکنش «مدودف» به اعتراضات فرانسه

معاون شورای امنیت روسیه امروز در واکنش به اعتراضات فرانسه گفت: «ماکرون» باید طرفدار مردم فرانسه باشد؛ زیرا فرانسوی‌ها به پول‌هایی که برای تامین سلاح مورد نیاز کی‌یف هدر می‌رود؛ نیاز دارند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «دیمیتری مدودف» معاون شورای امنیت روسیه امروز شنبه در واکنش به ناآرامی های روزهای اخیر در فرانسه اعلام کرد که «ماکرون» باید به نفع مردم کشورش عمل کند.

معاون رئیس شورای امنیت روسیه در توییتر خود به زبان فرانسوی نوشت: امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه که گفته بود طرفدار اوکراین است، باید طرفدار مردم فرانسه باشد؛ زیرا فرانسوی ها به پول هایی که برای تامین سلاح مورد نیاز کی یف هدر می رود نیاز دارند.

در چهارمین روز اعتراضات سراسری مردم فرانسه، دولت این کشور امیدوار است با اعزام و استقرار ده‌ ها هزار نیروی نظامی و امنیتی، دور دیگری از جنبش اعتراضی جوانان در مقابله با نژادپرستی پلیس را سرکوب کند.

علاوه بر شهر پاریس، پایتخت فرانسه، تقریباً تمام شهرهای مهم از جمله مارسی، لیون، استراسبورگ، تولوز و لیل و همین‌طور دیگر شهرهای کوچک و بزرگ کم و بیش شاهد اعتراضات بوده اند.

روز سه شنبه هفته پیش یک نوجوان مراکشی‌الاصل ۱۷ ساله در حومه پاریس به ضرب گلوله نیروهای پلیس فرانسه به قتل رسید؛ پلیس مدعی شد که او نسبت به فرمان ایستِ مأمور پلیس بی‏‌توجهی کرده و به همین دلیل هدف گلوله پلیس قرار گرفت.

با انتشار تصاویر و نحوه قتل این نوجوان، موجی از انزجار بین مردم فرانسه به خصوص میان جوانان رنگین‌‏پوست برخاست و آنها را به خیابان کشاند. به نوشته خبرگزاری رویترز این «بدترین بحران امانوئل ماکرون رییس جمهور فرانسه، پس از اعتراضات جلیقه زردها در سال ۲۰۱۸» است.

بنا بر گزارش‌ها، علی‌رغم بازداشت عامل اصلی قتل این نوجوان، اعتراض‌های خیابانی علیه خشونت پلیس و دولت فرانسه به‌سرعت به شهرهای مختلف این کشور سرایت کرد. تصاویر رسانه‌ها و کاربران شبکه‌های اجتماعی فرانسوی نشان می‌دهد درگیری‌ها و اعتراضات خشونت‌آمیز بین معترضان و نیروهای پلیس بعد از گذشت ۴ روز از آغاز این بحران همچنان ادامه دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1322645