نیوز سیتی!
24 خرداد 1402 - 13:00

امسال یکهزار و ۱۱۳ پروژه عمرانی در کلان‌شهر اصفهان اجرا می‌شود

اصفهان- شهردار اصفهان گفت: امسال بالغ بر ۲۳ هزار میلیارد تومان بودجه برای شهرداری پیش‌بینی و مصوب شده که ۷۰ درصد آن به پروژه‌های عمرانی اختصاص دارد و یکهزار و ۱۱۳ پروژه تعریف شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی قاسم زاده ظهر چهارشنبه در آیین احداث پروژه‌های جدید منطقه ۶ شهرداری اصفهان اظهار داشت: برای سال ۱۴۰۲ حدود ۲۳ هزار میلیارد بودجه برای شهرداری اصفهان مصوب شده است که ۷۰ درصد آن به حوزه عمرانی اختصاص دارد و در دل این ۷۰ درصد، یک هزار و ۱۱۳ پروژه تعریف شده که ۱۱۱ طرح شاخص شهری است.

وی با بیان اینکه ۱۶۶ پروژه مهم منطقه‌ای و بیش از ۸۰۰ طرح منطقه‌ای است، افزود: بنا بر این است که در سال ۱۴۰۲ این یکهزار و ۱۱۳ پروژه را اجرایی کنیم و برای اینکه عملیاتی شوند در قالب چهار سبد یا بسته تقسیم بندی و برنامه‌ریزی شده است.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: سبد اول در سه ماهه ابتدایی سال آغاز شده است و به همین ترتیب تا پایان سال تلاش کنیم که پیشرفت پروژه‌ها را شاهد باشیم‌.

قاسم‌زاده ادامه داد: ۲۳ هزار میلیارد بودجه برای سازمانی چون شهرداری که منابع دولتی ندارد یعنی در روز ۶۰۰ میلیارد درآمد کسب و هزینه کنیم تا شهر را زنده نگه داریم.

وحید مهدویان معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان در این آیین یکی از اولویت‌های شهری نگاه به گذشته و توجه به محلات است زیرا هویت شهر از این محلات گرفته شده است، اظهار داشت: پروژه‌هایی در شهر اصفهان در بافت‌های فرسوده آغاز شدند که امروز از سه پروژه بازدید شد.

وی با اشاره به اینکه ۴۵ پروژه در بافت‌های فرسوده و تاریخی شهر برنامه‌ریزی شده است، افزود: عملیات عمرانی ۲۵ پروژه در سه ماه اخیر آغاز شده است و بیشتر آنها تا پایان امسال تکمیل می‌شود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: در حوزه باز آفرینی توجه به محلات کم برخوردار با استفاده از ضوابط تشویقی از جنس مالی در دستور کار است و پروژه‌هایی را از یک تا ۱۲ هکتار تعریف کردیم و با تصویب آنها در کمیسیون ماده ۱۰۰ اجرایی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز همچنین اصحاب رسانه اصفهان از پروژه‌های عمرانی منطقه ۶ شهرداری از جمله مسجد و ورزشگاه مجموعه شهید کشوری و رینگ حفاظتی شهر و ساماندهی و کف سازی تکیه بابا رکن الدین بازدید کردند.

منطقه ۶ شهرداری اصفهان در سال ۱۴۰۲، بالغ بر ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی دارد که امروز عملیات اجرایی ۱۰۳ میلیارد پروژه در این منطقه آغاز شد.

عملیات اجرایی مسجد مجموعه شهید کشوری با زیربنای ۸۵۰ متر مربع و در ۲ طبقه آغاز شد و پیش‌بینی می‌شود احداث آن تا پایان سال به اتمام برسد. همچنین عملیات اجرایی فضای فرهنگی- ورزشی مجموعه شهید کشوری آغاز شد.

همچنین عملیات اجرایی بخشی حلقه از حلقه چهارم حفاظتی کلان‌شهر اصفهان امروز با حضور شهردار اصفهان آغاز شد. طول رینگ چهارم حفاظتی ۷۸ کیلومتر است که ۱۰.۵ کیلومتر آن در محدوده شهرداری منطقه ۶ بود و امروز ۳۱۰۰ متر از کیلومتر ۶۵ تا کیلومتر ۶۸ هزار و ۱۰۰ از سمت اشکاوند به سمت سپاهان شهر آغاز شد.

شهردار اصفهان از پروژه سنگ فرش مقابل گلستان شهدا نیز بازدید کرد.‌

منبع: مهر
شناسه خبر: 1284545

مهمترین اخبار ایران و جهان: