نیوز سیتی!
24 خرداد 1402 - 12:25

مکان‌یابی پیاده راه‌ها در اردبیل نباید سلیقه‌ای باشد

اردبیل- رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر اردبیل با تاکید بر ضرورت مشخص شدن شاخصه های تبدیل معابر شهری به پیاده راه به صورت علمی گفت: مکان‌یابی پیاده راه‌ها نباید سلیقه ای باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، میرمحمد سید هاشمی صبح چهارشنبه در نشست هم اندیشی اعضای شورای شهر با رئیس پلیس راهور استان با تاکید بر ضرورت مشخص شدن شاخصه‌های تبدیل معابر شهری به پیاده راه به صورت علمی اظهار کرد: مکان‌یابی پیاده راه‌ها نباید سلیقه‌ای باشد.

وی با بیان اینکه این طرح باید همسو و منطبق با طرح بحث مطالعات بافت کهن باشد، افزود: قبل از هر اقدامی برای اجرای یک پیاده راه باید ابتدا پارکینگ‌های عمومی فراهم شود که در غیر این صورت این طرح قطعاً با شکست مواجه خواهد شد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر اردبیل با بیان اینکه در اجرای این طرح مسیرهایی برای خودروهای امدادی، وانت بارها و حتی تردد معلولین و افراد کم توان مشخص شود، افزود: نباید در اجرای این طرح عجله کرد و شایسته است برای اینکه در آینده شاهد تبعات اجتماعی آن نباشیم این موضوع در مرکز پژوهش‌های شورا به صورت کارشناسی بررسی شود.

سید هاشمی به تدوین برنامه‌ای منسجم بر اساس مطالعات جامع حمل و نقل و ترافیک شهر اردبیل تاکید کرد و گفت: اگر برنامه‌ای منسجم تدوین شود اقدامات شهری و اجرای پروژه‌های ترافیکی در آینده نیز بر محور همان طرح جامع خواهد بود.

وی با بیان اینکه اجرای طرح زوج و فرد یا اعمال محدودیت ترافیکی در ساعات و ایامی خاص نیز نیاز به مطالعه دارد؛ افزود: در این خصوص مشاورینی که آشنا به مشکلات ترافیکی شهر هستند باید اظهارنظر کنند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر اردبیل همچنین در خصوص بررسی اجرای طرح پیاده راه پیر عبدالملک تا تازه میدان گفت: لازم است پیاده راه پیر عبدالملک تا تازه میدان قبل از اجرا در مرکز پژوهش‌های شورای شهر اردبیل به صورت کارشناسی بحث و بررسی شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1284401

مهمترین اخبار ایران و جهان: