نیوز سیتی!
16 تیر 1402 - 14:38

مهمانی غدیر شهرکرد برنامه‌ای افتخارآمیز بود

امام جمعه موقت شهرکرد با اشاره به برگزاری جشن عید غدیر در شهرکرد گفت: برنامه روز گذشته در خیابان کاشانی، برنامه‌ای افتخارآمیز بود و امید است این فعالیت‌ها ادامه پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام سید ابوالحسن فاطمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد گفت: واقعه غدیر با حضور هزاران نفر حاجی در کنار برکه خم اتفاق افتاد و امام علی(ع) مولا و رهبر جامعه شد.

امام جمعه موقت شهرکرد با اشاره به خطبه شقشقیه، افزود: در خطبه سوم نهج‌البلاغه مولا امیرالمومنین(ع) تاریخ را بازگو کردند و فرمودند: لباس خلافت را پسر ابوبکر بر تن کرد در حالی که می‌دانست جایگاه من برای خلافت، جایگاه قطب بود برای سنگ آسیا و جایگاه من آنچنان بود که سیل رحمت و نعمت از من برای جامعه سرازیر می‌شد در حالی که پرنده‌های بلندپرواز به اوج من می‌رسیدند.

وی اضافه کرد: حضرت علی(ع) اگر قطب نبود جامعه به انحراف می‌رفت و نمی‌توانستیم کار درست را انجام دهیم، این جایگاه حضرت علی(ع) و محور بودن ایشان در غدیر خم ثابت شد و هم‌اکنون برای صاحب‌الزمان(عج) این جایگاه ادامه دارد.

فاطمی با بیان اینکه اگر حول محور ائمه حرکت کنیم منحرف نمی‌شویم، تصریح کرد: اگر در اخلاق، رفتار، معاملات، معاشرت‌ها و موضع‌گیری‌های سیاسی مکتب و مذهب حضرت علی(ع) را معیار قرار دهیم در جامعه دچار افراط و تفریط نمی‌شویم.

وی اظهار داشت: انقلاب اسلامی امروز توانسته افتخارآفرینی کند و قلوب افراد زیادی را به خود معطوف کند و پناهگاه ستمدیدگان باشد و این به خاطر این است که جمهوری اسلامی بر محور امامت و ولایت حرکت می‌کند.

فاطمی گفت: در تاریخ انقلاب اسلامی مردان و زنان زیادی در خدمتگزاری به مردم کارنامه درخشانی دارند که می‌توان گفت هم‌راستا با اصحاب امیرالمومنین هستند.

وی خاطرنشان کرد: روز غدیر بهترین فرصت برای خدمت به مردم است و در این روز طلاب حوزه ملبس می‌شوند اما این حرکت نیازمند تشویق مردم است تا سربازان امام زمان(عج) وظایف خود را به خوبی انجام دهند و در راستای تربیت جامعه بکوشند.

وی در پایان با اشاره به برگزاری جشن عید غدیر در شهرکرد بیان کرد: برنامه روز گذشته در خیابان کاشانی، برنامه‌ای افتخارآمیز بود که امید است این فعالیت‌ها ادامه پیدا کند.

گفتنی است در حاشیه نماز جمعه شهرکرد، نمازگزاران با یکدیگر عقد اخوت بستند و برای ۱۶ طلبه، جشن عمامه‌گذاری توسط نماینده ولی فقیه در شهرکرد و مسئولان استانی برگزار شد.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 1340601

مهمترین اخبار ایران و جهان: