نیوز سیتی!
29 خرداد 1402 - 16:35

نانوایی‌های توزیع نان کامل در فارس افزایش می یابد

شیراز-رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: تعداد نانوایی‌های توزیع نان کامل در فارس افزایش می یابد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید وحید حسینی در نشست شورای عالی غذا و تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تاکید بر جایگاه مهم تغذیه در سلامت جامعه و نسل‌های آینده بیان کرد: استان فارس در زمینه تولید و توزیع نان کامل پیشرو است و بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، در مرحله بعدی تعدادی نانوایی دیگر هم افزوده می‌شود.

حسینی همچنین با اشاره به فعالیت کارخانه تولید نان و محصولات ویژه بیماران مبتلا به «سلیاک» خاطرنشان کرد: تاکنون هزار بیمار مبتلا به «سلیاک» در استان فارس شناسایی شده‌اند و موضوع حمایت از بیماران «سلیاک» یکی از برنامه‌های مهم و ضروری دانشگاه علوم پزشکی شیراز در عرصه سلامت غذایی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: همچنین واحدهای تولید کننده محصولات «سلیاک» در استان هم مورد حمایت این دانشگاه قرار دارند.

وی اضافه کرد: با رفع مشکل غذا و تغذیه در سطح جامعه، بزرگ‌ترین گام برای پیشگیری از ابتلاء به بیماری‌ها و اولویت بهداشت بر درمان برداشته می‌شود.

حسینی با ابراز نگرانی به افزایش مصرف فست‌فودها، مواد افزودنی، نوشابه‌های رنگارنگ و آبمیوه‌های صنعتی در جامعه، آن‌ها را موادی زیان‌آور برای سلامت جامعه برشمرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1296045

مهمترین اخبار ایران و جهان: