نیوز سیتی!
29 خرداد 1402 - 13:22

رقابت ۲۵ دانش‌آموز البرزی در محور تربیت بدنی نهمین نوجوان خوارزمی

کرج- معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش البرز گفت: ۲۵ دانش‌آموز البرزی در مرحله استانی محور تربیت‌بدنی نهمین جشنواره نوجوان خوارزمی رقابت می‌کنند.

لیلا الماسی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر از برگزاری محور تربیت بدنی نهمین جشنواره نوجوان خوارزمی خبر داد.

وی بیان کرد: نهمین دوره جشنواره نوجوان خوارزمی ویژه دانش‌آموزان دوره اول متوسطه در ۱۳ محور کار خود را در سال تحصیلی ۱۴۰۱- ۱۴۰۲ آغاز کرد و در نهایت تعداد ۵۷۲ نفر دانش آموز به مرحله استانی راه پیدا کردند که از بین این راه‌یافتگان، تعداد ۱۲ نفر پسر و ۱۳ نفر دختر به رقابت پرداختند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش البرز با بیان اینکه این جشنواره یکی از بزرگترین رویدادهای علمی- پژوهشی دوره اول متوسطه است، افزود: این جشنواره در سال تحصیلی جدید با رویکرد تمام ساحتی و اضافه کردن محورهایی چون قرآن و معارف اسلامی، تربیت بدنی و سلامت، فرهنگ و هنر، بازی‌های مهارتی و توسعه فردی گام بزرگ خود را در راستای اجرای اهداف سند تحول بنیادین و برگزاری جشنواره‌ای تمام ساحتی برداشته است.

وی ادامه داد: افزایش اعتماد به نفس دانش آموزان، ایجاد روحیه نشاط و شادابی، افزایش مهارت‌های اجتماعی، ارتقای توانمندی و دانش در حل خلاقانه مسائل، تقویت روحیه پژوهش و پرسشگری از اهداف برگزاری جشنواره خوارزمی است.

الماسی اظهار کرد: این رویداد در ۴ سطح مدرسه، منطقه، استان و کشور برگزار می‌شود که بیشترین تمرکز در مرحله مدرسه‌ای و در کلاس درس بوده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1295289

مهمترین اخبار ایران و جهان: