نیوز سیتی!
29 خرداد 1402 - 14:58

واکنش کاربران به سفر وزیر امور خارجه عربستان به ایران

بعد از 7 سال قطع روابط ایران و عربستان، وزیر خارجه عربستان به ایران سفر کرد و با همتای خود در ایران دیدار کرد. همین موضوع باعث واکنش کاربران فضای مجازی شد.

فارس پلاس؛ واکنش کاربران - فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان سعودی پس از ۷ سال قطع رابطه، به تهران آمد و مورد استقبال حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی خود قرار گرفت. روابط دیپلماتیک ایران و عربستان که از دی ماه ۱۳۹۴ قطع شده بود با توافق مقامات دو کشور در چین از سر گرفته شد. 

بی‌شک برقراری رابطه بین دو کشور همسایه بعد از سالها تنش، بدون بهره و امتیاز نیست. مهمترین دستاورد از سر گرفتن رابطه ایران و عربستان، همکاری اقتصادی و امنیتی است. به عنوان مثال، ایران و عربستان این امکان را دارند در اوپک در کنار همدیگر به همکاری برای کنترل بازار و تامین منافع حداکثری تولیدکنندگان در مقابل مصرف‌کننده‌ها ادامه دهند. اساسا کشورهای همسایه گلوگاه و شریان تجارت ایران شده‌اند و همچنین شریکان خوبی در همکاری اقتصادی بوده‌اند. بنابراین رابطه ایران با عربستان استراتژِی برد-برد در میدان دیپلماسی است. از طرفی، رابطه ایران و عربستان تلاش های آمریکا را برای منزوی ساختن ایران، خنثی می‌شود.

کاربران فضای مجازی به حضور وزیر خارجه عربستان در تهران واکنش نشان دادند که به تعدادی از این واکنش‌ها می‌پردازیم:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1295889

مهمترین اخبار ایران و جهان: