نیوز سیتی!
29 خرداد 1402 - 13:02

وزیر کشور با افرادی که به جایگاه نمایندگان تعرض کردند، برخورد کند

نایب رئیس مجلس گفت: ابلاغیه اخیر وزارت کشور تعرض به جایگاه نمایندگان مجلس شورای اسلامی بود که وزیر کشور باید با افرادی که چنین کاری کردند، برخورد کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری در جلسه علنی امروز (دوشنبه ۲۹ خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با توجه به تذکرات متعدد نمایندگان، روز گذشته وزیر کشور ابلاغیه مورد انتقاد نمایندگان مبنی بر جلوگیری از ورود نمایندگان به پروژه‌ها و کارها را اصلاح کرد این ابلاغیه تعرض به جایگاه نمایندگان بود و بر اساس اصلاح صورت گرفته ملغی اثر شد.

وی بیان کرد: با وجود اینکه وزیر کشور در ابلاغیه به استانداران این موضوع را اصلاح کرد، اما خواهش ما این است که برخورد لازم و جدی با معاونان و افرادی شود که دست به چنین اقدامی زدند. چنین روش‌ها و اقداماتی می‌تواند علاوه بر جسارت به جایگاه و شأن نمایندگان، روابط دو قوه را هم تحت تأثیر منفی قرار دهد.

ذوالنوری تصریح کرد: نماینده مجلس شورای اسلامی، معاون وزیر و وزیر را به حوزه‌های انتخابیه‌اش برای حل مشکلات استان دعوت می‌کند و نباید با آن برخورد سیاسی شود. اگر نمایندگان دست از حل مشکلات بردارند، به طور یقین دستگاه‌های اجرایی، فرمانداران و استانداران به تنهایی نمی‌توانند مشکلات را حل کنند. تا امروز نمایندگان ملجأ بودند و هر جا استانداران و فرمانداران و مدیران کل نمی‌توانستند مسائل استان را حل کنند، نمایندگان به کمک آنها می‌آمدند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نمایندگان خود را کوچک کرده و پشت در اتاق مسئولان دستگاه‌های اجرایی برای حل مشکلات حوزه انتخابیه‌شان می‌نشستند، حال اینکه وظیفه آنها چنین چیزی نیست. اگر قرار باشد نمایندگان در چارچوب تکالیف قانونی‌شان یعنی تقنین و نظارت فعالیت کنند، این سوال به وجود می‌آید که چرا تاکنون استانداران و فرمانداران دست به دامن نمایندگان برای حل مشکلات می‌شدند؟

ذوالنوری بیان کرد: اینگونه رفتارها پسندیده نیست. باید دستگاه‌های اجرایی قدردان زحمات نمایندگان ملت باشند که خارج از تکالیف قانونی‌شان با تحمل مشکلات و کوچک کردن خودشان برای ملت کار کرده‌اند و فراتر از وظایف قانونی‌شان عمل کرده‌اند. اینگونه برخوردها در خور و شایسته مجلس شورای اسلامی و دستگاه‌های اجرایی نیست و منتظر برخورد جدی وزیر کشور هستیم و نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید نتیجه آن را ببینند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به تقدیم لایحه برنامه هفتم به مجلس شورای اسلامی، گفت: امروز ساعت یک اولین جلسه کمیسیون تلفیق تشکیل خواهد شد تا اعضای هیئت رئیسه مشخص شوند و مجلس شورای اسلامی هر چه سریع‌تر روند بررسی برنامه هفتم را شروع کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1295245

مهمترین اخبار ایران و جهان: