نیوز سیتی!
29 خرداد 1402 - 14:03

دمای هوا در مشهد تا ۴۱ درجه افزایش می‌یابد

مشهد ـ کارشناس هواشناسی خراسان رضوی گفت: دمای کنونی مشهد ۳۴ درجه سلسیوس است که بنا بر پیش بینی‌ها، امروز تا ۴۱ درجه افزایش خواهد یافت.

زهرا آهنگرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به بررسی نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی، کماکان وزش باد پدیده جوی غالب در سطح استان است که خصوصاً در روزهای پایانی هفته بر شدت و سرعت وزش باد در سطح استان افزوده خواهد شد.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی افزود: در اکثر نقاط بویژه در نواحی بادخیز و مستعد وزش باد شدید موقتی همراه با گردوخاک و کاهش کیفیت هوا با احتمال بروز خسارت پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: ضمن اینکه طی ۷۲ ساعت آینده در ساعات بعدازظهر شاهد رشد ابر با احتمال بارش پراکنده رگباری بویژه در ارتفاعات شمال غرب استان خواهیم بود.

آهنگرزاده افزود: همچنین از روز پنج شنبه روند کاهش نسبی دما آغاز شده و بتدریج از شدت گرما در سطح استان کاسته خواهد شد.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی وضعیت جوی و کیفیت هوای شهرستان مشهد مقدس طی فردا سه شنبه را صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد به نسبت شدید پیش بینی کرد.

وی افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته قوچان با کمینه دمای ۱۵ درجه سلسیوس خنک‌ترین و مه ولات با بیشینه دمای ۴۲ درجه سلسیوس گرم‌ترین شهرستان‌های استان خراسان رضوی بوده‌اند. طی این مدت نوسانات دمایی در شهرمشهد مقدس بین ۲۳ و ۴۰ درجه سلسیوس گزارش شده است. بیشترین سرعت وزش باد از سرخس با سرعت ۵۸ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1295389

مهمترین اخبار ایران و جهان: