نیوز سیتی!
22 خرداد 1402 - 10:40

تکلیف دستگاه های اجرایی خراسان جنوبی کاهش ۳۰ درصدی برق مصرفی است

بیرجند- معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان جنوبی از موظف بودن دستگاه های اجرایی برای کاهش ۳۰ درصدی برق مصرفی ادارات در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر ناصری یکشنبه شب به خبرنگاران گفت: دستگاه‌های اجرایی موظفند علاوه بر رعایت دمای رفاه (حداقل ۲۵ درجه سانتیگراد) به میزان ۳۰ درصد مصرف برق را در ساعات اداری نسبت به سال ۱۴۰۱ کاهش دهند.

وی بیان کرد: امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل برق مصرفی ادارات ۸.۲ درصد افزایش یافته است.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به تغییر اقلیم در فصل گرما (پانزدهم خرداد تا پانزدهم شهریور) در این بازه زمانی ساعت کاری کلیه دستگاه‌های اجرایی از ۶ صبح تا ۱۳ اعلام شده است.

ناصری یادآور شد: علاوه بر تغییر ساعت کاری ادارات در فصل گرما، کلیه دستگاه‌ها موظف شده‌اند حداقل دمای محیط اتاق‌ها را نیز بر ۲۵ درجه سانتیگراد تنظیم کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان جنوبی تأکید کرد: کلیه دستگاه‌های اجرایی در استان به جز در نهبندان و طبس موظفند یک ساعت قبل از پایان ساعت کاری، دستگاه‌های سرد کننده را خاموش کنند.

وی یادآور شد: نظارت بر دستگاه‌های اجرایی در حال انجام است و تاکنون هیچ گونه تخلفی در این زمینه گزارش نشده است.

ناصری گفت: با توجه به اینکه ساعت کاری مهد کودک‌ها هنوز تغییر نکرده، مدیران دستگاه‌های اجرایی می‌توانند از اختیارات مدیریتی خود برای شناور کردن ساعت کار مادران دارای کودک زیر ۷ سال تا زمانی که مصوبه‌ای در این خصوص ابلاغ شود، استفاده کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1279601

مهمترین اخبار ایران و جهان: