نیوز سیتی!
04 تیر 1402 - 12:17

مدیریت شهری در مورد دفع پسماند صنعتی وظیفه ای ندارد

زنجان- نماینده شورای شهرستان زنجان در شورای اسلامی استان گفت: مدیریت شهری در قبال مدیریت پسماند شهر تعهد دارد، پسماند صنعتی باید توسط نهادهای مرتبط پیگیری شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید نجفی صبح یکشنبه در جلسه شورای اسلامی استان که با حضور مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان برگزار شد، گفت: وجود شهرک‌های صنعتی در جوار شهر زنجان و نبود کمربندی مناسب در این شهر را از دلایل تخریب آسفالت و ایجاد مشکل برای شهرداری بر شمرد.

وی افزود: با ایجاد کمربندی‌های جدید، اتصال ریل به شهرک صنعتی و نیز ایجاد منطقه اقتصادی، بسیاری از این مشکلات مرتفع خواهد شد.

نماینده شورای شهرستان زنجان در شورای اسلامی استان همچنین به چالش‌های ایجاد شده ناشی از پسماند کاسپین اشاره و با یادآوری اینکه باید این معضل سریع‌تر مرتفع شود، ادامه داد: مدیریت شهری در قبال مدیریت پسماند شهر تعهد دارد، نه پسماند صنعتی.

نجفی از برنامه‌ریزی شهرداری برای ایجاد بازارچه‌های عرضه مستقیم کالاهای اساسی با همکاری جهاد کشاورزی خبر داد و آن را موجب مهار و تعدیل قیمت‌ها بر شمرد.

معادن باعث تخریب راه‌ها و منابع طبیعی منطقه شده است

نماینده شهرستان خدابنده در شورای اسلامی استان نیز گفت: معادن باعث تخریب راه‌ها و منابع طبیعی منطقه شده است، در حالی که قرار بود عصای دست مردم باشند اما بلای جان آن‌ها شدند.

مجید اصانلو با اشاره به انفجارهای ناشی از برداشت معدن در اطراف غار هفتاد هزار ساله کرسف، یادآور شد: نباید اجازه دهیم انتفاع شخصی افراد به فرهنگ و تاریخ و تمدن مردم آسیب بزند.

نماینده شورای شهرستان ایجرود در شورای استان، از نبود یکپارچگی استقرار صنایع در این شهرستان انتقاد و اظهار کرد: باوجود اینکه رویکرد دولت ایجاد ناحیه صنعتی است اما همچنان شاهد پراکندگی جزیره‌ای صنایع در سطح شهرستان هستیم، از طرفی مردم از آلایندگی صنایع در این شهرستان گله‌مند هستند.

نبود صنایع تبدیلی، کشاورزان باعث متضرر شدن کشاورزان طارمی شده هستند

نماینده شهرستان طارم در شورای استان نیز با اشاره به بافت کشاورزی این منطقه، گفت: متأسفانه به دلیل نبود صنایع تبدیلی، کشاورزان متضرر هستند.

جواد محمدی، خواستار ارائه آموزش در حوزه بازاریابی محصولات کشاورزی، نظارت بر اصناف شهرستان طارم، احداث صنایع تبدیلی و سردخانه در سطح شهرستان و نیز نظارت و برداشت شن و ماسه از بستر قزل‌اوزن و قیمت‌گذاری آن شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1307645

مهمترین اخبار ایران و جهان: