نیوز سیتی!
04 تیر 1402 - 14:04

ترویج و نشر اندیشه‌های شهید دکتر بهشتی در جامعه ضروری است

اردبیل- رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: ترویج و نشر اندیشه‌ها و تفکر شهید دکتر بهشتی در مباحث حقوقی و اجتماعی سبب رفع مشکلات و معضلات جامعه است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسین کثیرلو پیش از ظهر یکشنبه همزمان با هفته قوه قضائیه در دیدار با کارکنان و قضات دادگستری استان اردبیل اظهار کرد: قانونمداری، استفاده از فناوری‌های نوین و اتخاذ اقدامات پیشگیرانه از مهمترین رویکردهای ما در دستگاه قضاست.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران باوفای ایشان خاطرنشان کرد: قانونمداری از مهمترین شاخصه‌های رفتاری شهید دکتر بهشتی است که باید در جامعه امروز نیز ساری و جاری باشد.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل با تاکید بر ترویج و نشر اندیشه‌ها و تفکر شهید دکتر بهشتی در مباحث حقوقی و اجتماعی تصریح کرد: این اندیشه‌ها سبب رفع مشکلات و گره گشای بسیاری از معضلات و مسائل است که باید برای نهادینه کردن اینگونه تفکرات در جامعه به ویژه در بین مسئولان برای حل مشکلات مردم بیش از پیش تلاش شود.

کثیرلو با اشاره به آمار رسیدگی پرونده‌ها در محاکم قضائی گفت: تشکیل حجم بسیاری از پرونده‌ها در دستگاه قضائی استان اردبیل در شأن و متناسب جایگاه مردم ولایی و حسینی اردبیل نیست.

وی ادامه داد: ضروری است تا همه مسئولان دستگاه‌های اجرایی در همکاری و هماهنگی کامل با مردم با اتخاذ راهکارهای پیشگیرانه کمک خوبی برای کاهش ورودی پرونده‌ها به محاکم باشند.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل اقدامات پیشگیرانه را مهمترین عامل در کاهش اختلافات و جرایم دانست و اظهار کرد: اقدام موفق در امر پیشگیرانه منوط به ایجاد زیرساخت‌های مرتبط با آن است و باید شرایط به گونه‌ای فراهم شود تا اقدامات پیشگیرانه به طور عملی در جامعه نمود پیدا کند.

کثیرلو همچنین استفاده از ظرفیت‌های فناوری‌های نوین در امر خدمت رسانی را یکی دیگر از موضوعات مورد تاکید در سند تحول قضائی اعلام و خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌ها به منظور تسهیل، تسریع و شفاف سازی در خدمت رسانی موظف به بهره مندی بیش از پیش از تکنولوژی‌های نوین هستند.

وی بیان کرد: دستگاه قضائی استان اردبیل نیز در این خصوص اقدامات موفقی داشته به طوری که بیش از ۹۶ درصد ابلاغ‌ها را به صورت الکترونیکی انجام می‌دهد.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل اقدامات موفق دادگستری اردبیل در دادرسی‌های الکترونیکی، دفاتر خدمات قضائی و … را یادآور شد و گفت: تا رسیدن به نتیجه دلخواه که همان کسب رضایتمندی عمومی مردم است این اقدامات ادامه خواهد داشت.

وی افزود: قانونمداری و اقدام براساس قانون در انجام وظایف و رسالت‌ها و نیز نظارت و رصد مستمر بر زیرمجموعه‌ها مهمترین رویکرد و اهداف ما در دستگاه قضائی استان اردبیل است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1308001

مهمترین اخبار ایران و جهان: