نیوز سیتی!
07 تیر 1402 - 14:05

رونمایی از کتاب «هیولای اسب سوار» در حرم مطهر رضوی

مشهد ـ آئین رونمایی، معرفی و جشن امضای کتاب «هیولای اسب سوار» در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت سلام والمسلمین حسین میرزایی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه فرهنگیان آئین رونمایی کتاب «هیولای اسب سوار» که عصر امروز با حضور جمعی از علاقه مندان به کتاب و نویسندگان در محل «رواق کتاب» واقع در صحن قدس حرم رضوی برگزار شد، با بیان اینکه معجزه اسلام و یادگار پیامبر اکرم (ص) کتاب است، اظهار کرد: انسان هیچگاه از خواندن کتاب ضرر نمی‌کند و کتاب خواندن همیشه دانش انسان را افزایش می‌دهد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: انس با کتاب همواره مسرت بخش و شادی آفرین است و کتاب همیشه رشد و بالندگی را به مخاطب خود هدیه می‌کند.

وی با اشاره به نحوه نگارش کتاب «هیولای اسب سوار» اظهار کرد: نویسنده این کتاب مطالب آن را به زبانی ساده و روان و در قالب یک رمان جذاب و خواندنی بیان کرده است.

میرزایی افزود: این کتاب با موضوع عید غدیر که یکی از بزرگترین و مهمترین اعیاد اسلامی و با موضوع ولایت به نگارش در آمده است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه فرهنگیان بیان کرد: در کتاب «هیولای اسب سوار» از چهار زاویه و از چهار بعد به ماجرای غدیر و موضوع ولایت امیرالمومنین علی (ع) پرداخته شده است.

وی اظهار کرد: نکته حائز اهمیت دیگر درباره کتاب «هیولای اسب سوار» این است که این کتاب ویژه گروه سنی نوجوان نوشته شده است. متأسفانه در فضای ادبیات، کمتر از بیست درصد از کتاب‌ها به نوجوانان اختصاص دارد و نگارش این کتاب برای نوجوانان تا حدودی این خلاء را پر می‌کند.

رمان «هیولای اسب سوار» شامل چهار فصل است

در این مراسم همچنین مجید ملامحمدی، نویسنده کتاب «هیولای اسب سوار» اظهار کرد: رمان «هیولای اسب سوار» شامل چهار فصل است که در هر فصل یک ماجرای مرتبط با واقعه غدیر روایت می‌شود.

نویسنده کتاب «هیولای اسب سوار» بیان کرد: در فصل اول این کتاب ماجرای خواب و سفر حارث بن نعمان فهریِ بادیه‌نشین مدینه روایت شده و فصل دوم به روایت عبدالله بن عَمرو مُزن به شرح شجاعت حضرت علی در جریان مأموریتش به سرزمین خوش آب‌وهوای یمن می‌پردازد.

وی افزود: در فصل سوم این کتاب عباس بن عبدالمطلب عموی پیامبر (ص) علاوه توصیف جایگاه امیرالمؤمنین (ع)، به ماجرای غدیر خم و جانشینی حضرت علی (ع) اشاره می‌کند.

ملامحمدی ادامه داد: در فصل چهارم مجادله عمار یاسر، صحابه سرشناس پیامبر (ص)، با عبدالرحمن بن عوف روایت شده که بحث اصلی آنها به اثبات حقانیت حضرت علی و ماجرای غدیر خم ختم می‌شود.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم کتاب «هیولای اسب سوار» که به همت انتشارات به نشر منتشر شده رونمایی شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1315145

مهمترین اخبار ایران و جهان: