نیوز سیتی!
17 تیر 1402 - 17:49

دادستان اردبیل: برخورد با ارذل و اوباش تشدید می‌شود

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل گفت: برخورد با اراذل و اوباش و ناامن کردن فضا برای مزاحمین و متجاوزین به حقوق مردم در اردبیل تشدید می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل و به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان اردبیل، جلال آفاقی در جلسه با قضات دادگاه‌های کیفری و دادسرای اردبیل اظهار کرد: وضعیت امنیت در اردبیل مطلوب بوده و تلاش برای ارتقای وضع موجود و توسعه احساس امنیت از برنامه‌های اولویت دار دادسرا است و برخورد با اراذل و اوباش و ناامن کردن فضا برای مزاحمین و متجاوزین به حقوق مردم در اردبیل تشدید می‌شود.

وی افزود: برخورد قاطع با جرایم خشن و سازمان یافته همواره جزو مطالبه به حق عمومی بوده است و مقرر شد ضمن تعیین شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های اراذل و اوباش در دادگاه همانند شعب ویژه دادسرا و ضمن تعیین اشد مجازات، از موافقت با هرگونه تخفیف‌ها و ارائه تسهیلات در پرونده‌های اراذل و اوباش توسط قضات خودداری شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل همچنین به ایمن سازی وسایل بازی کودکان در پارک‌های عمومی اشاره کرد و گفت: ضرورت دارد شهردار اردبیل در اسرع وقت نسبت به بازبینی و ایمن سازی و رفع هرگونه اشکالات احتمالی لوازم و تجهیزات بازی کودکان در پارک‌های عمومی شهر اقدام کند.

آفاقی با تاکید بر جلوگیری از گران‌فروشی در پارکینگ‌های عمومی افزود: وضعیت پارکینگ‌های عمومی اردبیل از حیث تعرفه نابسامان و سلیقه‌ای است و عدم نظارت و ساماندهی در این حوزه بسیار مشهود است که اقدامات عاجل متولیان امر در این زمینه لازم و ضروری است.

وی بیان کرد: طی دستوری از سازمان صنعت، معدن و تجارت، اداره کل تعزیرات و اتاق اصناف تقاضا داریم ظرف مهلت ده روز نتیجه اقدامات خود در برخورد با گران‌فروشی در پارکینگ‌های عمومی اردبیل و ساماندهی وضعیت تعرفه و اخذ هزینه‌ها را به دادستانی اعلام کنند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1341789

مهمترین اخبار ایران و جهان: